اولین کلماتی که از دهان شما خارج می شوند جوّ را برای بقیه فرایند فروش شما و در نهایت، فروش یا رد شدن آن از جانب سرنخ مشخص می کنند. بیشتر سرنخ ها “مقاومت عمومی نسبت به فروش” دارند. این امری طبیعی و نوعی دفاع شخصی است.
به جای مبارزه با آن، آن را درک کنید و برای شکستن موانع سرنخ خود تلاش کنید. دو راه موثر برای مقابله با مقاومت در برابر فروش وجود دارد: رویکرد فروش نزدیک – این رویکرد باعث می شود سرنخ با تصمیم گیری پس از ارائه شما موافقت کند. به جای این که اجازه دهید سرنختان بگوید: “بگذارید در مورد آن فکر کنم” یا “باید صحبت کنم”، و همه چیز تمام شود، در پاسخ بگویید: “راحت باشید، من در حال حاضر سعی نمی کنم چیزی به شما بفروشم. هدف من از این جلسه این نیست.” سپس ادامه دهید: “تنها درخواستم این است که شما به آنچه که به شما ارائه می دهم با ذهنی باز نگاه کنید، تعیین کنید که آیا برای شما کارایی دارد یا خیر، و در پایان جلسه به من بگویید آیا این محصول معقول است یا خیر.”
|
همچنین مهم است که انواع شخصیت های مختلف خریداران را درک کنید. شش پروفایل اصلی وجود دارد: خریدار بی تفاوت – به جای تلاش برای تغییر ذهن این خریدار، در وقت خود صرفه جویی کنید و به سراغ فردی بروید که احتمال بیشتری دارد خرید کند. |
اولین کلماتی که از دهان شما خارج می شوند جوّ را برای بقیه فرایند فروش شما و در نهایت، فروش یا رد شدن آن از جانب سرنخ مشخص می کنند. بیشتر سرنخ ها “مقاومت عمومی نسبت به فروش” دارند. این امری طبیعی و نوعی دفاع شخصی است.
به جای مبارزه با آن، آن را درک کنید و برای شکستن موانع سرنخ خود تلاش کنید. دو راه موثر برای مقابله با مقاومت در برابر فروش وجود دارد: رویکرد فروش نزدیک – این رویکرد باعث می شود سرنخ با تصمیم گیری پس از ارائه شما موافقت کند. به جای این که اجازه دهید سرنختان بگوید: “بگذارید در مورد آن فکر کنم” یا “باید صحبت کنم”، و همه چیز تمام شود، در پاسخ بگویید: “راحت باشید، من در حال حاضر سعی نمی کنم چیزی به شما بفروشم. هدف من از این جلسه این نیست.” سپس ادامه دهید: “تنها درخواستم این است که شما به آنچه که به شما ارائه می دهم با ذهنی باز نگاه کنید، تعیین کنید که آیا برای شما کارایی دارد یا خیر، و در پایان جلسه به من بگویید آیا این محصول معقول است یا خیر.”
|
همچنین مهم است که انواع شخصیت های مختلف خریداران را درک کنید. شش پروفایل اصلی وجود دارد: خریدار بی تفاوت – به جای تلاش برای تغییر ذهن این خریدار، در وقت خود صرفه جویی کنید و به سراغ فردی بروید که احتمال بیشتری دارد خرید کند. |