رنگینکمان مدیریت ارتباط با مشتری، رنگهای متعددی دارد؛ CRM عملیاتی یکی از همین رنگهاست! هرچند این همه آن چیزی نیست که به آن مدیریت ارتباط با مشتری گفته میشود اما به هر حال، سی.آر.ام عملیاتی نقش بیبدیلی در این بخش دارد. اساساً سه دسته CRM بیش از سایرین کاربردی هستند؛ سی.آر.ام عملیاتی، سی.آر.ام تحلیلی و سی.آر.ام مبتنی بر همکاری.
CRM تحلیلی کاملاً حول محور پردازش و استخراج اطلاعات از دادهها خام توسعه یافته است. CRM مبتنی بر همکاری و توسعه تیمی نیز برای بهبود ارتباط بین اعضای یک تیم کاری طراحی میشود. اما CRM عملیاتی، آنچه که ما در این یادداشت بر آن تمرکز میکنیم، تمام امور اجرایی یک کسبوکار را در بر میگیرد؛ از جمله وظایف و عملکردهای دو گونه اخیر از سی.آر.ام. محصولات عرضهشده در این دسته، سعی در سادهسازی و خطی کردن عملیاتهای کاری دارد. همچنین از طریق مرکزیسازی پروسه مدیریت ارتباط با مشتریان و نظارت بر فروش و بازاریابی، بهرهوری فضای کسبوکار را به بالاترین حد ممکن نزدیک میکند. اما اکنون پس از آشنایی نسبی با آنچه CRM عملیاتی نامیده میشود، اجازه دهید 10 مورد موفق از پلتفرمهای فعال در این دسته را در کنار هم بررسی کنیم.
یکی از غولهای این عرصه است که یک سی.آر.ام عملیاتی تمامعیار را با طیف وسیعی از ابزارها توسعه داده است. تمام پروسههای فروش و تقسیم کار با سیلزفورس در کنترل شما هستند. این در حالی است که به عنوان CRM عملیاتی از حیث امکان ادغام با پلتفرمهای دیگر نیز هیچ ضعفی ندارد. مدیران و تیمهای فروش، با استفاده از سیلزفورس میتوانند یک سیستم مدیریت وظایف بسیار پیچیده و در عین حال کارآمد را ایجاد کنند. قابلیت اتوماسیون پیشرفته این CRM عملیاتی به طرز مؤثری نیاز شما به دیتا اینتریهای مداوم و تکراری را از بین برده و از این طریق درگیری نیروی انسانی با پروسههای خستهکننده را کاهش میدهد.
هرچند خود توسعهدهنده این CRM عملیاتی، تلاش زیادی را به منظور ارائه دورهها و محتواهای آموزشی به کار بسته است اما یادگیری آن تا حدی وقتگیر بوده و در نگاه اول سخت است. نقطه ضعف دیگری که میتوان برای آن در نظر گرفت، نبود کارکردهای آفلاین است؛ تمام عملگرهای کلیدی و کاربردی این CRM عملیاتی، آنلاین هستند. بهعلاوه در مدیریت ارتباط با مشتری نیز گاهاً کندیهای خاصی را از خود نشان داده و ممکن است تحت فشار تعداد بالایی از ارتباطات، آنچنان که باید و شاید پاسخگو نباشد.
• پلن ضروری به ازای هر کاربر ماهانه 25 دلار هزینه دارد
• پلن حرفهای(پرو) به ازای هر کاربر ماهانه 75 دلار هزینه دارد
• پلن تجاری به ازای هر کاربر ماهانه 150 دلار هزینه دارد
• پلن بینهایت و کامل آن با تمام قابلیتهای سیلزفورس، به ازای هر کاربر 300 دلار هزینه دارد
یک پلتفرم کامل و جامع که قابلیت کار به عنوان یک CRM عملیاتی را هم دارد؛ اجایل به شما در مدیریت کارهای مختلفی کمک میکند. قابلیتهای آن برای مدیریت ارتباط با مشتری بسیار عالی بوده و با وجود عملکردهایی مانند صدور تیکت آنی برای تقاضای مشتریان و ارتباط سریع و مستقیم تیم پشتیبانی با مشتریان، میتوان گفت در این بخش عملکرد ایدهآلی داشته است. با تعبیه یک بخش تماس داخلی در این CRM عملیاتی، حتی ارتباطهای تلفنی را نیز با اجایل تحت نظر دارید.
پرش قیمت و تفاوت ناگهانی آن بین نسخههای مختلف، تا حدودی ناامیدکننده است. این پرش قیمت منجر به نگرانی صاحبان کسبوکارها شده و تقریباً تمام کاربران با این وجود در مورد توسعه ارتباط خود با این سی.آر.ام عملیاتی، دغدغه دارند. بهعلاوه قابلیتهای شخصیسازی آن نیز برای یک CRM عملیاتی، بسیار محدود هستند.
• نسخه رایگان آن قادر است تا 10 کاربر را پشتیبانی کند
• نسخه استارتر به ازای هر کاربر ماهانه 8.99 دلار هزینه دارد
• نسخه عادی(Regular) به ازای هر کاربر ماهانه 29.99 دلار هزینه دارد
• نسخه تجاری به ازای هر کاربر ماهانه 47.99 دلار هزینه دارد
رنگینکمان مدیریت ارتباط با مشتری، رنگهای متعددی دارد؛ CRM عملیاتی یکی از همین رنگهاست! هرچند این همه آن چیزی نیست که به آن مدیریت ارتباط با مشتری گفته میشود اما به هر حال، سی.آر.ام عملیاتی نقش بیبدیلی در این بخش دارد. اساساً سه دسته CRM بیش از سایرین کاربردی هستند؛ سی.آر.ام عملیاتی، سی.آر.ام تحلیلی و سی.آر.ام مبتنی بر همکاری.
CRM تحلیلی کاملاً حول محور پردازش و استخراج اطلاعات از دادهها خام توسعه یافته است. CRM مبتنی بر همکاری و توسعه تیمی نیز برای بهبود ارتباط بین اعضای یک تیم کاری طراحی میشود. اما CRM عملیاتی، آنچه که ما در این یادداشت بر آن تمرکز میکنیم، تمام امور اجرایی یک کسبوکار را در بر میگیرد؛ از جمله وظایف و عملکردهای دو گونه اخیر از سی.آر.ام. محصولات عرضهشده در این دسته، سعی در سادهسازی و خطی کردن عملیاتهای کاری دارد. همچنین از طریق مرکزیسازی پروسه مدیریت ارتباط با مشتریان و نظارت بر فروش و بازاریابی، بهرهوری فضای کسبوکار را به بالاترین حد ممکن نزدیک میکند. اما اکنون پس از آشنایی نسبی با آنچه CRM عملیاتی نامیده میشود، اجازه دهید 10 مورد موفق از پلتفرمهای فعال در این دسته را در کنار هم بررسی کنیم.
یکی از غولهای این عرصه است که یک سی.آر.ام عملیاتی تمامعیار را با طیف وسیعی از ابزارها توسعه داده است. تمام پروسههای فروش و تقسیم کار با سیلزفورس در کنترل شما هستند. این در حالی است که به عنوان CRM عملیاتی از حیث امکان ادغام با پلتفرمهای دیگر نیز هیچ ضعفی ندارد. مدیران و تیمهای فروش، با استفاده از سیلزفورس میتوانند یک سیستم مدیریت وظایف بسیار پیچیده و در عین حال کارآمد را ایجاد کنند. قابلیت اتوماسیون پیشرفته این CRM عملیاتی به طرز مؤثری نیاز شما به دیتا اینتریهای مداوم و تکراری را از بین برده و از این طریق درگیری نیروی انسانی با پروسههای خستهکننده را کاهش میدهد.
هرچند خود توسعهدهنده این CRM عملیاتی، تلاش زیادی را به منظور ارائه دورهها و محتواهای آموزشی به کار بسته است اما یادگیری آن تا حدی وقتگیر بوده و در نگاه اول سخت است. نقطه ضعف دیگری که میتوان برای آن در نظر گرفت، نبود کارکردهای آفلاین است؛ تمام عملگرهای کلیدی و کاربردی این CRM عملیاتی، آنلاین هستند. بهعلاوه در مدیریت ارتباط با مشتری نیز گاهاً کندیهای خاصی را از خود نشان داده و ممکن است تحت فشار تعداد بالایی از ارتباطات، آنچنان که باید و شاید پاسخگو نباشد.
• پلن ضروری به ازای هر کاربر ماهانه 25 دلار هزینه دارد
• پلن حرفهای(پرو) به ازای هر کاربر ماهانه 75 دلار هزینه دارد
• پلن تجاری به ازای هر کاربر ماهانه 150 دلار هزینه دارد
• پلن بینهایت و کامل آن با تمام قابلیتهای سیلزفورس، به ازای هر کاربر 300 دلار هزینه دارد
یک پلتفرم کامل و جامع که قابلیت کار به عنوان یک CRM عملیاتی را هم دارد؛ اجایل به شما در مدیریت کارهای مختلفی کمک میکند. قابلیتهای آن برای مدیریت ارتباط با مشتری بسیار عالی بوده و با وجود عملکردهایی مانند صدور تیکت آنی برای تقاضای مشتریان و ارتباط سریع و مستقیم تیم پشتیبانی با مشتریان، میتوان گفت در این بخش عملکرد ایدهآلی داشته است. با تعبیه یک بخش تماس داخلی در این CRM عملیاتی، حتی ارتباطهای تلفنی را نیز با اجایل تحت نظر دارید.
پرش قیمت و تفاوت ناگهانی آن بین نسخههای مختلف، تا حدودی ناامیدکننده است. این پرش قیمت منجر به نگرانی صاحبان کسبوکارها شده و تقریباً تمام کاربران با این وجود در مورد توسعه ارتباط خود با این سی.آر.ام عملیاتی، دغدغه دارند. بهعلاوه قابلیتهای شخصیسازی آن نیز برای یک CRM عملیاتی، بسیار محدود هستند.
• نسخه رایگان آن قادر است تا 10 کاربر را پشتیبانی کند
• نسخه استارتر به ازای هر کاربر ماهانه 8.99 دلار هزینه دارد
• نسخه عادی(Regular) به ازای هر کاربر ماهانه 29.99 دلار هزینه دارد
• نسخه تجاری به ازای هر کاربر ماهانه 47.99 دلار هزینه دارد