شبکه اجتماعی لینکدین با یک تحقیق ساده، این گزارش را به ما می دهد که حدود ۲۰ میلیون شغل را در بر می گیرد. به طور کلی این شبکه یک مجموعه برای شغل یابی و پیدا کردن افراد متخصص در هر زمینه باشد. با وجود این که شغل های زیادی در این شبکه یافت می شود، اما گاهی اوقات شما فقط پست به پست می خوانید و هیچ چیزی برای تان تغییر نمی کند.
اگر می خواهید شغلی احراز کنید، اما از لینکدین دقیقا مثل سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنید احتمالا نتیجه نگیرید. این راهنما به شما کمک می کند تا بتوانید به شغل دلخواه خود به عنوان یک متخصص در لینکدین نزدیک تر شوید.
قبل از هر چیز خوب است که دیدگاه تان را در مورد لینکدین تصحیح کنید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید از این شبکه صرفا برای شغل یابی استفاده می کنند، سخت در اشتباهید. این شبکه به بهترین شکل ممکن به شما کمک می کند که بتوانید در هر زمینه تخصصی به منابع خاص دسترسی داشته باشید. این منابع شامل هر چیزی از جمله افراد خبره و متخصص و اماده به کار است. به عنوان مثال شاید شما در زمینه شغل خود به دنبال یک مشاور، یا مقالات جدید باشید. این شبکه بهترین جایی است که می توانید از آن اطلاعات کسب کنید.
پس به جای این که صرفا با یک نام و نام خانوادگی و یک صفحه در لینکدین بخواهید خودتان را به دیگران بشناسید، خوب است که به انواع مهارت ها و توانایی های خود بپردازید و با این صفحه مجازی به دیگران بفهمانید که چه هدفی دارید و از شما چه کارهایی ساخته است. باید نشان دهد شما چه کسی هستید و همچنین چه کاری انجام داده اید.
به عنوان مثال ، یک بخش خلاصه که خلاقیت و اشتیاق شما را نشان می دهد بهتر از مواردی است که فقط دستاوردهای شما را ذکر می کند. نمایه یا پروفایل خود را با لحنی دوستانه بنویسید و هر چیزی را که به نظر می رسد کاملاً رسمی باشد، ویرایش کنید. (اشاره: شخص سوم راجع به خودتان ننویسید.)
اولین چیزی که همه می دانند باید برای لینکدین ایجاد کنند، یک عکس کاور، است. به طور کلی اگر صفحه شما کاور ندارد، شانس های خود را از دست می دهید چرا که هرکسی که به صفحه تان می آید اولین بار این بخش را می بیند و بر اساس طرح شما، باور در وی ایجاد می شود.
به طور کلی، پروفایلی که کاور ندارد ناقص است و اطلاعاتی در مورد برخی ویژگی های فرد صاحب پروفایل ارائه می کند. یک کاور با مفهوم و تصویر جالب می تواند نقش اساسی در جلب توجه افرادی داشته باشد که به دنبال فردی با حرفه و تخصص شماست.
هر چیزی را می توانید در این بخش بکار ببرید. فقط باید مطمئن باشید که منعکس کننده حرفه و تخصص شما است. این عکس می تواند دست ساز خودتان باشد یا این که از مراجع مرتبط آن را دانلود کنید. کیفیت عکس ها را در نمایش و مفهوم نباید از یاد ببرید. همچنین باید توجه کنید که از عکس های دیگران، ( عکس هایی که کپی رایت دارند ) استفاده نکنید. انواع عکس های کاور لینکدین را می توانید از این جا استفاده کنید. در این سایت می توانید هم عکس های جالب پیدا کنید یا این که یک کاور جالب طراحی کنید
عکس های حرفه ای برای پروفایل، LinkedIn را عالی می کنند. اما می تواند در ذهن دیگران شما را بی نظیر و بی علاقه جلوه دهد. پس سعی کنید کمی فان چاشنی عکستان کنید. بنابراین به جای این که به آتلیه بروید و یک عکس رسمی بیندازید یا از عکس های رسمی خود استفاده کنید، سعی کنید از عکسی در محل کار یا نظیر آن استفاده کنید.
مثلا اگر عکاس هستید، از عکسی استفاده کنید که نشان دهنده شما در حال عکس گرفتن هستید.
یا این که می توانید با لباس خود یک عکس خاص ایجاد کنید. مثلا عکس سرتان، در کنار دیواری خاکستری رنگ، خیلی بیشتر جالب به نظر می رسد تا عکس سرتان در کنار یک درخت گلدار. ( این گونه عکس ها مناسب اینستاگرام است )
با لباس و دیوار های پشت سر خود، طرح های هنری بسازید. بگراند هایی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر عکس های تان را افزایش دهد.
می توانید عکس افراد متخصص در زمینه تخصصی خودتان را نگاه کنید و از ان ها ایده بگیرید.
شما می توانید در لینکدین هیچ گونه ارتباط با فرد یا گروهی نداشته باشید. اما وقتی که بتوانید گروه های مختص خود را بیابید و عضو آن ها شوید این فرصت را ایجاد می کنید که بیشتر دیده شود.
به این فکر کنید که افراد مرتبط با کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
چه کسانی نیاز به مهارت های شما دارند؟
چه افرادی به دنبال تخصص شما می گردند؟
شما می توانید دستاوردهای عالی برای چه کسانی داشته باشید؟
این افراد و گروه ها را مشخص کنید و به آن ها ملحق شوید.
بدین صورت می توانید با ارائه پیشنهادات مختلف و غیره کاری کنید که افراد شما را بیشتر بشناسند. نمی توانید یک پروفایل ایجاد کنید وبنشینید تا یکی پیدا شود و شما را برای کار انتخاب کند.
باید به سمت این افراد بروید و به آن ها پیشنهاد دهید. می توانید توصیه هایی برای بهبود کار آن ها داشته باشید، نمونه کارهای تان را نشان شان دهید یا کار هایی از این قبیل. اما اگر آن ها را ستایش کنید و البته هدیه ای برای آن ها داشته باشید، می توانید تاثیر گذاری بیشتری داشته باشید تا به شما توجه شود.
شما وارد لینکدین نمی شوید که بخواهید عاشقانه حرف بزنید تا به اصطلاح رایج مملکت، مخ بزنید. بلکه می خواهید تلاش کنید تا تاثیرگذاری خود را نمایش دهید.
بنابراین خوب است که کمی به سبک ارتباط گرفتن افراد در زمینه خود دقت کنید.
در لینکدین افرادی هستند که حتی حاضر نیستند برای آشنایی بیشتر با شما یک قرار حضوری تعیین کنند. با این افراد باید با شیوه خاص خودشان پیش بروید.
این افراد را مدتی زیر نظر بگیرید و ببینید در گفتگو ها و مراوده های شان چگونه عمل می کنند، چطور صحبت می کنند و کلا از چه سبکی استفاده می کنند.
حتی اگر شبکه های اجتماعی دیگری دارند آن ها را نیز چک کنید. با کمک این شبکه های اجتماعی می توانید اطلاعات خوبی کسب کنید. همچنین می توانید به سادگی، بفهمید که چطور می توانید به چشم شان جلوه کنید.
شبکه اجتماعی لینکدین با یک تحقیق ساده، این گزارش را به ما می دهد که حدود ۲۰ میلیون شغل را در بر می گیرد. به طور کلی این شبکه یک مجموعه برای شغل یابی و پیدا کردن افراد متخصص در هر زمینه باشد. با وجود این که شغل های زیادی در این شبکه یافت می شود، اما گاهی اوقات شما فقط پست به پست می خوانید و هیچ چیزی برای تان تغییر نمی کند.
اگر می خواهید شغلی احراز کنید، اما از لینکدین دقیقا مثل سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنید احتمالا نتیجه نگیرید. این راهنما به شما کمک می کند تا بتوانید به شغل دلخواه خود به عنوان یک متخصص در لینکدین نزدیک تر شوید.
قبل از هر چیز خوب است که دیدگاه تان را در مورد لینکدین تصحیح کنید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید از این شبکه صرفا برای شغل یابی استفاده می کنند، سخت در اشتباهید. این شبکه به بهترین شکل ممکن به شما کمک می کند که بتوانید در هر زمینه تخصصی به منابع خاص دسترسی داشته باشید. این منابع شامل هر چیزی از جمله افراد خبره و متخصص و اماده به کار است. به عنوان مثال شاید شما در زمینه شغل خود به دنبال یک مشاور، یا مقالات جدید باشید. این شبکه بهترین جایی است که می توانید از آن اطلاعات کسب کنید.
پس به جای این که صرفا با یک نام و نام خانوادگی و یک صفحه در لینکدین بخواهید خودتان را به دیگران بشناسید، خوب است که به انواع مهارت ها و توانایی های خود بپردازید و با این صفحه مجازی به دیگران بفهمانید که چه هدفی دارید و از شما چه کارهایی ساخته است. باید نشان دهد شما چه کسی هستید و همچنین چه کاری انجام داده اید.
به عنوان مثال ، یک بخش خلاصه که خلاقیت و اشتیاق شما را نشان می دهد بهتر از مواردی است که فقط دستاوردهای شما را ذکر می کند. نمایه یا پروفایل خود را با لحنی دوستانه بنویسید و هر چیزی را که به نظر می رسد کاملاً رسمی باشد، ویرایش کنید. (اشاره: شخص سوم راجع به خودتان ننویسید.)
اولین چیزی که همه می دانند باید برای لینکدین ایجاد کنند، یک عکس کاور، است. به طور کلی اگر صفحه شما کاور ندارد، شانس های خود را از دست می دهید چرا که هرکسی که به صفحه تان می آید اولین بار این بخش را می بیند و بر اساس طرح شما، باور در وی ایجاد می شود.
به طور کلی، پروفایلی که کاور ندارد ناقص است و اطلاعاتی در مورد برخی ویژگی های فرد صاحب پروفایل ارائه می کند. یک کاور با مفهوم و تصویر جالب می تواند نقش اساسی در جلب توجه افرادی داشته باشد که به دنبال فردی با حرفه و تخصص شماست.
هر چیزی را می توانید در این بخش بکار ببرید. فقط باید مطمئن باشید که منعکس کننده حرفه و تخصص شما است. این عکس می تواند دست ساز خودتان باشد یا این که از مراجع مرتبط آن را دانلود کنید. کیفیت عکس ها را در نمایش و مفهوم نباید از یاد ببرید. همچنین باید توجه کنید که از عکس های دیگران، ( عکس هایی که کپی رایت دارند ) استفاده نکنید. انواع عکس های کاور لینکدین را می توانید از این جا استفاده کنید. در این سایت می توانید هم عکس های جالب پیدا کنید یا این که یک کاور جالب طراحی کنید
عکس های حرفه ای برای پروفایل، LinkedIn را عالی می کنند. اما می تواند در ذهن دیگران شما را بی نظیر و بی علاقه جلوه دهد. پس سعی کنید کمی فان چاشنی عکستان کنید. بنابراین به جای این که به آتلیه بروید و یک عکس رسمی بیندازید یا از عکس های رسمی خود استفاده کنید، سعی کنید از عکسی در محل کار یا نظیر آن استفاده کنید.
مثلا اگر عکاس هستید، از عکسی استفاده کنید که نشان دهنده شما در حال عکس گرفتن هستید.
یا این که می توانید با لباس خود یک عکس خاص ایجاد کنید. مثلا عکس سرتان، در کنار دیواری خاکستری رنگ، خیلی بیشتر جالب به نظر می رسد تا عکس سرتان در کنار یک درخت گلدار. ( این گونه عکس ها مناسب اینستاگرام است )
با لباس و دیوار های پشت سر خود، طرح های هنری بسازید. بگراند هایی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر عکس های تان را افزایش دهد.
می توانید عکس افراد متخصص در زمینه تخصصی خودتان را نگاه کنید و از ان ها ایده بگیرید.
شما می توانید در لینکدین هیچ گونه ارتباط با فرد یا گروهی نداشته باشید. اما وقتی که بتوانید گروه های مختص خود را بیابید و عضو آن ها شوید این فرصت را ایجاد می کنید که بیشتر دیده شود.
به این فکر کنید که افراد مرتبط با کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
چه کسانی نیاز به مهارت های شما دارند؟
چه افرادی به دنبال تخصص شما می گردند؟
شما می توانید دستاوردهای عالی برای چه کسانی داشته باشید؟
این افراد و گروه ها را مشخص کنید و به آن ها ملحق شوید.
بدین صورت می توانید با ارائه پیشنهادات مختلف و غیره کاری کنید که افراد شما را بیشتر بشناسند. نمی توانید یک پروفایل ایجاد کنید وبنشینید تا یکی پیدا شود و شما را برای کار انتخاب کند.
باید به سمت این افراد بروید و به آن ها پیشنهاد دهید. می توانید توصیه هایی برای بهبود کار آن ها داشته باشید، نمونه کارهای تان را نشان شان دهید یا کار هایی از این قبیل. اما اگر آن ها را ستایش کنید و البته هدیه ای برای آن ها داشته باشید، می توانید تاثیر گذاری بیشتری داشته باشید تا به شما توجه شود.
شما وارد لینکدین نمی شوید که بخواهید عاشقانه حرف بزنید تا به اصطلاح رایج مملکت، مخ بزنید. بلکه می خواهید تلاش کنید تا تاثیرگذاری خود را نمایش دهید.
بنابراین خوب است که کمی به سبک ارتباط گرفتن افراد در زمینه خود دقت کنید.
در لینکدین افرادی هستند که حتی حاضر نیستند برای آشنایی بیشتر با شما یک قرار حضوری تعیین کنند. با این افراد باید با شیوه خاص خودشان پیش بروید.
این افراد را مدتی زیر نظر بگیرید و ببینید در گفتگو ها و مراوده های شان چگونه عمل می کنند، چطور صحبت می کنند و کلا از چه سبکی استفاده می کنند.
حتی اگر شبکه های اجتماعی دیگری دارند آن ها را نیز چک کنید. با کمک این شبکه های اجتماعی می توانید اطلاعات خوبی کسب کنید. همچنین می توانید به سادگی، بفهمید که چطور می توانید به چشم شان جلوه کنید.