امروزه تقریباً هر شخصی یک آدرس جیمیل برای خود دارد و بسیاری از کاربران از آن به عنوان یک بستر ارتباطی استفاده میکنند. از سوی دیگر بالغ بر چهار میلیون کسبوکار جهانی، از جیمیل به عنوان یک ابزار پولی استفاده کرده و به عنوان یک تجارت، بخشی از خدمات و عملکردهای کسبوکار خود را در جیمیل متمرکز کردهاند.
امروزه تقریباً هر شخصی یک آدرس جیمیل برای خود دارد و بسیاری از کاربران از آن به عنوان یک بستر ارتباطی استفاده میکنند. از سوی دیگر بالغ بر چهار میلیون کسبوکار جهانی، از جیمیل به عنوان یک ابزار پولی استفاده کرده و به عنوان یک تجارت، بخشی از خدمات و عملکردهای کسبوکار خود را در جیمیل متمرکز کردهاند. اگر یک فضای کاری تا این حد در ارتباط بین افراد و کسبوکارها مؤثر است، چرا نباید CRM به این فضا راه یابد؟ این همان ایدهای است که CRM همگام با جیمیل را معنا بخشیده است. اگر با این دسته از نرمافزار و افزونههای CRM آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید. ما در ادامه 9 مورد از افزونههای موفق این حوزه را به شما معرفی میکنیم.
اگر به دنبال یک CRM کاملاً همگام و قابل ادغام با جیمیل باشید، یکی از اصلیترین گزینههای استریک است. این CRM همگام با جیمیل دقیقاً درون اینباکس جیمیل فعال شده و کاملاً به بخشی از آن تبدیل میشود. مهم نیست از نسخه دسکتاپ استفاده کنید یا موبایل، در هر حال استریک میتواند در خدمت شما باشد. جالب است بدانید که استریک برای ادغام با تمام اپلیکیشنهای (G-Suite) نیز آمادگی دارد. ایدهای که به ساختار استریک شکل داده، ارائه یک افزونه ارگانیک برای پیگیری دقیقتر روندهای کاری شماست. در حالی که این CRM همگام با جیمیل از حیث اجرا و ارتباط با کاربر بسیار چابک بوده و سبک و ساده به نظر میرسد، با آپشنهای متعدد و امکانات متعددی، شما را تحت تأثیر قرار میدهد؛ از قابلیتهای پیشرفته سازماندهی و دستهبندی تا امکان پیگیری بسیاری امور به صورت خودکار یا با برنامه از پیش تعیینشده.
استریک، CRM خود را به شکل بومی در درون جیمیل در دسترس همگان قرار داده است. با این وجود یک CRM ساده است که همه برای شروع به کار با آن، هیچ مشکل خاصی ندارند. قابلیت پایش و هدایت ایمیل از طریق پایپلاین یک قابلیت جذاب برای کسبوکارهای نوپاست. البته این تنها مزیت استریک برای دستههایی خاص از کسبوکارها نبوده و یکی از نقاط قوت این CRM همگام با جیمیل، توانایی آن در ارائه ابزارهایی اختصاصی برای کسبوکارهای مشغول در حیطه مختلف است؛ از مدیریت پروژههای فنی تا گردش کار یک آژانس مسکن.
فراموش نکنید که استریک یک CRM سبکوزن و سریع است که تا حدی نسبت به برخی از رقبای خود، ابتدایی و ساده ظاهر میشود. پس باید بپذیرید که نسبت به بسیاری از CRMهای غول، در اینجا خبری از قابلیتهای سطح بالا نیست. از سوی دیگر البته گاهاً استریک با کمی تأخیر، کندی و لگ در فضای داخلی جیمیل اجرا میشود و تا حدی موجب نارضایتی برخی از کاربران شده است.
نت هانت یک نرمافزار CRM همگام با جیمیل است که به طور کامل برای ادغام و همگامسازی با بستر آن، توسعه یافته پیدا کرده است. ما در مورد یک افزونه برای کروم یا یک زبانه اضافی و سایدبار(Sidebar) سخن نمیگوییم. این CRM همگام با جیمیل در قالب یک داشبورد هماهنگ در سمت چپ اینباکس شما و در قالب یک تب دوم، قرار میگیرد. با همین شیوهی اجرا، نت هانت، تمام قابلیتهایی را که از یک نرمافزار CRM انتظار دارید، برآورده میسازد. تمام قابلیتها و عملکردها سازماندهی شده و در دستهبندیهایی مانند معاملات، شرکتها، پشتیبانی، وظایف، مخاطبین و پایپلاین، در اختیار شما هستند. این CRM همگام با جیمیل، یک گزینه جذاب است چون برای فروش، بازاریابی و پشتیبانی به صورت اختصاصی توسعه یافته است.
همگامسازی کامل و ادغام، بدان معنی است که شما بتوانید بدون نیاز به عوض کردن تب یا مینیمایز کردن پنجرهه، بتوانید به قابلیتهای CRM دسترسی پیدا کنید. این همان چیزی است که نت هانت در دستیابی به آن موفق ظاهر شده است. این در حالی است که یک امکان ادغام با (Zapier) هم وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا از این طریق با بیش از هزار برنامه کاربردی مورد علاقه خود نیز ارتباط برقرار کنید. البته یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز در گرفته شده است.
نت هانت یک پلتفرم منعطف و بسیار ساده است؛ این در نگاه اول قطعاً یک مزیت است اما با قدری دقت بیشتر، در عین حال ممکن است به یک عیب و کاستی تبدیل شود. سادگی بیش از حد آن باعث شده تا کاربر در مواجهه با این CRM همگام با جیمیل، متوجه شود که خبری از قابلیتهای شخصیسازی یا جذابیت بصری نیست. در کنار این موضوع باید اضافه کرد که خود نت هانت توانایی بسیار محدودی برای همگامسازی و ادغام با سایر ابزارها داشته و الزامی است که از (Zapier) برای جبران این کاستی استفاده کنید.
اجایل (Agile)
اجایل یک افزونه کروم را توسعه داده و در اختیار کاربران قرار میدهد. این افزونه که عملاً یک CRM همگام با جیمیل است، برای سادهسازی ارتباط با مشتریان و همچنین یک ارتباط مثمر ثمر بین نرمافزار CRM اجایل و اینباکس جیمیل شما توسعه یافته است. یک قابلیت همگامسازی دوسویه مخاطبین بین افزونه و نرمافزار اصلی، که قابلیت برنامهریزی خودکار را هم دارد، کار را برای بسیاری از کاربران راحتتر کرده است. یک قابلیت ویژه و اختصاصی دیگر اجایل، نمایش 360 درجه اطلاعات و وضعیت مخاطبین است که به شما یک دسترسی بسیار سریع به سوابق کاربر را میدهد.
اجایل همانطور که از نام آن پیداست (اجایل به معنی چابک است) همیشه در اتوماسیون و خودکارسازی امور بسیار چابک و عالی عمل کرده است. با افزونه هم توانسته به طور جدی اتلاف وقت مدیران را در کار با جیمیل کاهش دهد. از این حیث کارکرد آن کاملاً قابل تقدیر است. اما در عین حال باید خودتان را برای یک فضای مینیمال با قابلیتهای ساده آماده کنید. قرار نیست قابلیتهای پیشرفتهای را از آن انتظار داشته باشید زیرا اساساً این یک رابط بین اینباکس شما و فضای نرمافزار اصلی CRM است. با این وجود، باید وقت کافی را برای یادگیری کار با نرمافزار اصلی صرف کنید.
کوپر (Copper)
کوپر نیز مانند بسیاری از رقبای حاضر در این حیطه، یک سایدبار(Sidebar) را در اختیار شما قرار میدهد. نکته جالب در مورد این CRM همگام با جیمیل، شیوه طراحی آن است؛ حتی در این بخش هم از تم، متریال و طراحیهای خود گوگل استفاده شده است. این یعنی تمام عملکردها حتی از نظر شکل ظاهری به اپلیکیشنهای جی.سوت(G-Suite) شباهت دارند. سایدبار کاربردی کوپر در قالب یک افزونه برای کروم عرضه شده و به شما یک دسترسی سریع به دورنماهای مهم کاری را میدهد. ظرفیتهای آن در بهرهگیری از هوش مصنوعی، به شکلی فراتر از حد تصور، مؤثر است؛ برای خودکارسازی کارهای خستهکننده و وقتگیر به طور کامل عصای دست شماست! این CRM همگام با جیمیل، ایمیلها، تماسها، رویدادها و هر داده و سند مؤثر دیگری را نیز به طور خودکار نگهداری میکند.
به عنوان اصلیترین مزیت برای کوپر و رسیدن به یک دید روشن از قابلیتهای آن باید بدانید که خود گوگل از کوپر استفاده کرده و آن را به میلیونها کاربران پیشنهاد میکند. مشابهت بسیار زیاد ساختار طراحی این CRM همگام با جیمیل یکی از علل اصلی این موضوع است. اما در نقطه مقابل این به معنی بدون ایراد بودن آن نیست. کوپر کاملاً با اینباکس جیمیل شما ادغام نشده و در هر حال یک سایدبار است. بهعلاوه برای دسترسی به برخی از دادهها و گزارشهای سطح بالا، مجبور به عوض کردن تب در کروم هستید. در نهایت اما نکته دیگری که نباید از آن غافل شد، این است که یادگیری استفاده از آن، تا حدی کند پیش میرود
امروزه تقریباً هر شخصی یک آدرس جیمیل برای خود دارد و بسیاری از کاربران از آن به عنوان یک بستر ارتباطی استفاده میکنند. از سوی دیگر بالغ بر چهار میلیون کسبوکار جهانی، از جیمیل به عنوان یک ابزار پولی استفاده کرده و به عنوان یک تجارت، بخشی از خدمات و عملکردهای کسبوکار خود را در جیمیل متمرکز کردهاند.
امروزه تقریباً هر شخصی یک آدرس جیمیل برای خود دارد و بسیاری از کاربران از آن به عنوان یک بستر ارتباطی استفاده میکنند. از سوی دیگر بالغ بر چهار میلیون کسبوکار جهانی، از جیمیل به عنوان یک ابزار پولی استفاده کرده و به عنوان یک تجارت، بخشی از خدمات و عملکردهای کسبوکار خود را در جیمیل متمرکز کردهاند. اگر یک فضای کاری تا این حد در ارتباط بین افراد و کسبوکارها مؤثر است، چرا نباید CRM به این فضا راه یابد؟ این همان ایدهای است که CRM همگام با جیمیل را معنا بخشیده است. اگر با این دسته از نرمافزار و افزونههای CRM آشنایی ندارید، پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید. ما در ادامه 9 مورد از افزونههای موفق این حوزه را به شما معرفی میکنیم.
اگر به دنبال یک CRM کاملاً همگام و قابل ادغام با جیمیل باشید، یکی از اصلیترین گزینههای استریک است. این CRM همگام با جیمیل دقیقاً درون اینباکس جیمیل فعال شده و کاملاً به بخشی از آن تبدیل میشود. مهم نیست از نسخه دسکتاپ استفاده کنید یا موبایل، در هر حال استریک میتواند در خدمت شما باشد. جالب است بدانید که استریک برای ادغام با تمام اپلیکیشنهای (G-Suite) نیز آمادگی دارد. ایدهای که به ساختار استریک شکل داده، ارائه یک افزونه ارگانیک برای پیگیری دقیقتر روندهای کاری شماست. در حالی که این CRM همگام با جیمیل از حیث اجرا و ارتباط با کاربر بسیار چابک بوده و سبک و ساده به نظر میرسد، با آپشنهای متعدد و امکانات متعددی، شما را تحت تأثیر قرار میدهد؛ از قابلیتهای پیشرفته سازماندهی و دستهبندی تا امکان پیگیری بسیاری امور به صورت خودکار یا با برنامه از پیش تعیینشده.
استریک، CRM خود را به شکل بومی در درون جیمیل در دسترس همگان قرار داده است. با این وجود یک CRM ساده است که همه برای شروع به کار با آن، هیچ مشکل خاصی ندارند. قابلیت پایش و هدایت ایمیل از طریق پایپلاین یک قابلیت جذاب برای کسبوکارهای نوپاست. البته این تنها مزیت استریک برای دستههایی خاص از کسبوکارها نبوده و یکی از نقاط قوت این CRM همگام با جیمیل، توانایی آن در ارائه ابزارهایی اختصاصی برای کسبوکارهای مشغول در حیطه مختلف است؛ از مدیریت پروژههای فنی تا گردش کار یک آژانس مسکن.
فراموش نکنید که استریک یک CRM سبکوزن و سریع است که تا حدی نسبت به برخی از رقبای خود، ابتدایی و ساده ظاهر میشود. پس باید بپذیرید که نسبت به بسیاری از CRMهای غول، در اینجا خبری از قابلیتهای سطح بالا نیست. از سوی دیگر البته گاهاً استریک با کمی تأخیر، کندی و لگ در فضای داخلی جیمیل اجرا میشود و تا حدی موجب نارضایتی برخی از کاربران شده است.
نت هانت یک نرمافزار CRM همگام با جیمیل است که به طور کامل برای ادغام و همگامسازی با بستر آن، توسعه یافته پیدا کرده است. ما در مورد یک افزونه برای کروم یا یک زبانه اضافی و سایدبار(Sidebar) سخن نمیگوییم. این CRM همگام با جیمیل در قالب یک داشبورد هماهنگ در سمت چپ اینباکس شما و در قالب یک تب دوم، قرار میگیرد. با همین شیوهی اجرا، نت هانت، تمام قابلیتهایی را که از یک نرمافزار CRM انتظار دارید، برآورده میسازد. تمام قابلیتها و عملکردها سازماندهی شده و در دستهبندیهایی مانند معاملات، شرکتها، پشتیبانی، وظایف، مخاطبین و پایپلاین، در اختیار شما هستند. این CRM همگام با جیمیل، یک گزینه جذاب است چون برای فروش، بازاریابی و پشتیبانی به صورت اختصاصی توسعه یافته است.
همگامسازی کامل و ادغام، بدان معنی است که شما بتوانید بدون نیاز به عوض کردن تب یا مینیمایز کردن پنجرهه، بتوانید به قابلیتهای CRM دسترسی پیدا کنید. این همان چیزی است که نت هانت در دستیابی به آن موفق ظاهر شده است. این در حالی است که یک امکان ادغام با (Zapier) هم وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا از این طریق با بیش از هزار برنامه کاربردی مورد علاقه خود نیز ارتباط برقرار کنید. البته یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز در گرفته شده است.
نت هانت یک پلتفرم منعطف و بسیار ساده است؛ این در نگاه اول قطعاً یک مزیت است اما با قدری دقت بیشتر، در عین حال ممکن است به یک عیب و کاستی تبدیل شود. سادگی بیش از حد آن باعث شده تا کاربر در مواجهه با این CRM همگام با جیمیل، متوجه شود که خبری از قابلیتهای شخصیسازی یا جذابیت بصری نیست. در کنار این موضوع باید اضافه کرد که خود نت هانت توانایی بسیار محدودی برای همگامسازی و ادغام با سایر ابزارها داشته و الزامی است که از (Zapier) برای جبران این کاستی استفاده کنید.
اجایل (Agile)
اجایل یک افزونه کروم را توسعه داده و در اختیار کاربران قرار میدهد. این افزونه که عملاً یک CRM همگام با جیمیل است، برای سادهسازی ارتباط با مشتریان و همچنین یک ارتباط مثمر ثمر بین نرمافزار CRM اجایل و اینباکس جیمیل شما توسعه یافته است. یک قابلیت همگامسازی دوسویه مخاطبین بین افزونه و نرمافزار اصلی، که قابلیت برنامهریزی خودکار را هم دارد، کار را برای بسیاری از کاربران راحتتر کرده است. یک قابلیت ویژه و اختصاصی دیگر اجایل، نمایش 360 درجه اطلاعات و وضعیت مخاطبین است که به شما یک دسترسی بسیار سریع به سوابق کاربر را میدهد.
اجایل همانطور که از نام آن پیداست (اجایل به معنی چابک است) همیشه در اتوماسیون و خودکارسازی امور بسیار چابک و عالی عمل کرده است. با افزونه هم توانسته به طور جدی اتلاف وقت مدیران را در کار با جیمیل کاهش دهد. از این حیث کارکرد آن کاملاً قابل تقدیر است. اما در عین حال باید خودتان را برای یک فضای مینیمال با قابلیتهای ساده آماده کنید. قرار نیست قابلیتهای پیشرفتهای را از آن انتظار داشته باشید زیرا اساساً این یک رابط بین اینباکس شما و فضای نرمافزار اصلی CRM است. با این وجود، باید وقت کافی را برای یادگیری کار با نرمافزار اصلی صرف کنید.
کوپر (Copper)
کوپر نیز مانند بسیاری از رقبای حاضر در این حیطه، یک سایدبار(Sidebar) را در اختیار شما قرار میدهد. نکته جالب در مورد این CRM همگام با جیمیل، شیوه طراحی آن است؛ حتی در این بخش هم از تم، متریال و طراحیهای خود گوگل استفاده شده است. این یعنی تمام عملکردها حتی از نظر شکل ظاهری به اپلیکیشنهای جی.سوت(G-Suite) شباهت دارند. سایدبار کاربردی کوپر در قالب یک افزونه برای کروم عرضه شده و به شما یک دسترسی سریع به دورنماهای مهم کاری را میدهد. ظرفیتهای آن در بهرهگیری از هوش مصنوعی، به شکلی فراتر از حد تصور، مؤثر است؛ برای خودکارسازی کارهای خستهکننده و وقتگیر به طور کامل عصای دست شماست! این CRM همگام با جیمیل، ایمیلها، تماسها، رویدادها و هر داده و سند مؤثر دیگری را نیز به طور خودکار نگهداری میکند.
به عنوان اصلیترین مزیت برای کوپر و رسیدن به یک دید روشن از قابلیتهای آن باید بدانید که خود گوگل از کوپر استفاده کرده و آن را به میلیونها کاربران پیشنهاد میکند. مشابهت بسیار زیاد ساختار طراحی این CRM همگام با جیمیل یکی از علل اصلی این موضوع است. اما در نقطه مقابل این به معنی بدون ایراد بودن آن نیست. کوپر کاملاً با اینباکس جیمیل شما ادغام نشده و در هر حال یک سایدبار است. بهعلاوه برای دسترسی به برخی از دادهها و گزارشهای سطح بالا، مجبور به عوض کردن تب در کروم هستید. در نهایت اما نکته دیگری که نباید از آن غافل شد، این است که یادگیری استفاده از آن، تا حدی کند پیش میرود