۱ . قبل از خرید نرم افزار CRM به این 5 سوال پاسخ دهید : همانطور که مطلع هستید، در دنیا و همچنین کشور ما، صدها نرم افزار CRM وجود دارد که همگی نام سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را یدک میکشند اما ۲ . موقعیت شغلی تحلیلگر کسب و کار CRM ؛ وظایف و مهارتها : و تهیه گزارش از معیارهای عملکرد مربوط به برنامه وفاداری سازمانها
• پشتیبانی از توسعه مدلهای پیشبینی، مطالعات بخشبندی مشتری و گزارشها
• مسئول بهینهسازی و اندازهگیری کمپینهای شبکههای اجتماعی
• پیشبینی نرخ ۳ . مهم ترین دلایل اهمیت نرم افزار CRM :
مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت جز به جز اطلاعات تمام مشتریان و کنترل کردن راه های تماس با آن ها ، شرکت را با توجه به نیاز ۴ . نمایش (گزارش و نمودارها) : این بخش گزارش کاملی از مدیریت مشتریان، مدیریت درآمد و مدیریت هزینه بصورت نمودارهای میله ای و کیکی بصورت دسته بندی شده جهت بررسی وضعیت کلی و جزیی بخش های