اتوماسیون بازاریابی (یا Marketing Automation) یک مفهوم چتری است که بر روی مجموعه گستردهای از ابزارها و تکنیک های بازاریابی سایه میاندازد.
تعریف اتوماسیون بازاریابی چیست؟ کتابها و مقالههای مختلف، تعریفهای متفاوتی را برای اتوماسیون بازاریابی ارائه کردهاند. شرکتهایی هم که راهکارها و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی و فروش عرضه میکنند، معمولاً اتوماسیون را به شکلی تعریف میکنند که پاسخ آن، محصول خودشان باشد. با وجود این توضیح، شاید بتوان دو نوع تعریف برای اتوماسیون بازاریابی ارائه کرد. تعریف اول کمی کلیتر (و طبیعتاً مبهمتر) است: هر نوع خودکارسازی کارهای تکراری اما مهم در حوزه بازاریابی و فروش را میتوان اتوماسیون بازاریابی نامید. هدف اتوماسیون بازاریابی، انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر بدون کاهش کیفیت آن کارها و فعالیتهاست. تعریف دیگری هم وجود دارد که کمی دقیقتر است: هر نوع خودکارسازی و اتوماسیون فرایندها با این هدف که مشتریان را با نرخ بیشتر، در زمان کوتاهتر و با هزینه کمتر در مسیر قیف فروش (یا قیف بازاریابی) حرکت دهد و هدایت کند.
|
از اتوماسیون بازاریابی موفق باید چه نتایجی را انتظار داشته باشیم؟ با این حال، موارد زیر نمونه هایی از نتایج پیاده سازی یک سیستم اتوماسیون بازاریابی موفق هستند:
|
اتوماسیون بازاریابی (یا Marketing Automation) یک مفهوم چتری است که بر روی مجموعه گستردهای از ابزارها و تکنیک های بازاریابی سایه میاندازد.
تعریف اتوماسیون بازاریابی چیست؟ کتابها و مقالههای مختلف، تعریفهای متفاوتی را برای اتوماسیون بازاریابی ارائه کردهاند. شرکتهایی هم که راهکارها و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی و فروش عرضه میکنند، معمولاً اتوماسیون را به شکلی تعریف میکنند که پاسخ آن، محصول خودشان باشد. با وجود این توضیح، شاید بتوان دو نوع تعریف برای اتوماسیون بازاریابی ارائه کرد. تعریف اول کمی کلیتر (و طبیعتاً مبهمتر) است: هر نوع خودکارسازی کارهای تکراری اما مهم در حوزه بازاریابی و فروش را میتوان اتوماسیون بازاریابی نامید. هدف اتوماسیون بازاریابی، انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر بدون کاهش کیفیت آن کارها و فعالیتهاست. تعریف دیگری هم وجود دارد که کمی دقیقتر است: هر نوع خودکارسازی و اتوماسیون فرایندها با این هدف که مشتریان را با نرخ بیشتر، در زمان کوتاهتر و با هزینه کمتر در مسیر قیف فروش (یا قیف بازاریابی) حرکت دهد و هدایت کند.
|
از اتوماسیون بازاریابی موفق باید چه نتایجی را انتظار داشته باشیم؟ با این حال، موارد زیر نمونه هایی از نتایج پیاده سازی یک سیستم اتوماسیون بازاریابی موفق هستند:
|