در دنیای امروز همه کسبوکارها از شرکتهای بزرگی مثل گوگل، آمازون، مایکروسافت و... گرفته تا استارتاپها و کارآفرینان کوچکتر همگی به دنبال استفاده از فضای ابری برای افزایش سرعت تجارت خود کردهاند.
در دنیای تجارت امروز مشتری در مرکز توجه قرار گرفته و جلب رضایت او از هر چیز دیگری بیشتر اهمیت دارد. در این راستا علاوه بر خرید محصول باکیفیت، ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و صاحبان تجارت باید بر روی این موضوع سرمایهگذاری کنند. سیستمهای CRM سیستمهایی هستند که بخش زیادی از کارهای فنی، اداری و سازمانی را از دست نیروی کار خارج کرده و آنها را بهصورت اتوماتیک انجام میدهند تا همهچیز با سرعت بالاتر و کیفیت بهتر پیش برود. در ادامه تعدادی از مزایای CRM ابری را بیان میکنیم.
بهطورکلی استفاده از این سیستمها به دلیل اتوماتیک سازی کارها زمان زیادی را برای کارکنان شرکت ذخیره میکنند؛ سی آر ام ابری با توجه عدم نیاز به وجود وسایل و ابزارهای تخصصی در محل صرفهجویی بیشتری در زمان و هزینهها خواهد کرد. این سیستمها مقرونبهصرفه هستند. چراکه شما نیازی به اجاره سرورهای CRM یا سیستمهای پیشرفته نداشته و میتوانید با هزینه بسیار کمتر از سرورهای قویتر فضای ابری استفاده کنید. با توجه به این موضوع نیازی به استخدام تماموقت متخصصین IT و بهروزرسانی سیستمها ندارید و تنها لازم است هزینههای اشتراک را بپردازید.
نصب سی آر ام ابری به اندازه ثبتنام در یک سایت سریع و آسان است؛ این سیستم به شما کمک میکند که با طی چند مرحله ساده اطلاعات مشتریان را به پایگاه داده وارد کنید. علاوه بر این آموزشهای روان و جذابی دارد که تیم شما را در سریعترین زمان ممکن با نحوه استفاده از این سرویس آشنا خواهد کرد.
شما میتوانید داشبورد CRM ابری را بر اساس نیازها و ترجیحات تیم خود طراحی کنید. مزیت دیگر آن این است که همه اعضای تیم، صرفنظر از اینکه در کجا هستند، به اطلاعات یکسانی دسترسی دارند و در صورت بهروزرسانی اطلاعات همگی بهسرعت از آن مطلع میشوند.
بعضی از سیستمهای سی آر ام ابری همهجانبه هستند و بعضی دیگر تنها محدود به بازاریابی، فروش یا ارائه خدمات به مشتریان محدود میشود. این سرویسها به شما این امکان را میدهند که بستر مناسب را انتخاب کرده و به آن را با توجه به اهداف شرکت خود تغییر دهید. بهعلاوه شما میتوانید این برنامهها را بهراحتی با سایر برنامههای شخص ثالث ادغام کنید.
برنامههای CRM مبتنی بر ابر بسیار سبک هستند و بهراحتی با نیازهای شرکتهای بزرگ و کوچک جفت میشوند. شما میتوانید با یک برنامه جمعوجور و کوچک شروع کنید و سپس ماژولها را با توجه به نیازهای کسبوکار خود اضافه کرده یا تغییر دهید.
سرورهای ابری CRM بهگونهای ساخته شدهاند که از هرجایی که باشید امکان دسترسی سریع به دادهها را به شما میدهند. در این سیستمها اهمیتی ندارد که چند نفر بهصورت همزمان از نقاط مختلف دنیا قصد دسترسی به اطلاعات را دارند، همهچیز بهسرعت در اختیار همه آنها قرار میگیرد. البته این تنها محدود به مکان نمیشود؛ شما با استفاده از هر وسیله و در هر حالتی میتوانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید. این سیستمها دارای نسخههای وب یا برنامههای اختصاصی برای گوشیهای هوشمند و تبلتها هستند؛ پس برای دستیابی به اطلاعات تنها کافی است که به اینترنت دسترسی داشته باشید.
بسته اصلی CRM شامل برنامههایی برای مدیریت مخاطبین، گردش کار و اتوماسیون بازاریابی و گزارش دهی است؛ اما شما میتوانید خیلی سریع و با پرداخت کمترین هزینه یا حتی بدون نیاز به آن انواع ابزارهای حسابداری، کمپینهای بازاریابی، مدیریت پروژه، حسابهای شبکههای اجتماعی و... را نیز بر روی آنها داشته باشید.
مشتریان یک دارای ارزشمند هستند و حفظ اطلاعات آنها در افزایش درآمد شما تاثیر زیادی خواهد داشت. علاوه بر این همه کارشناسان و اعضای تیم که با مشتریان در ارتباط هستند میتوانند از این اطلاعات برای بهبود ارتباطات خود استفاده کنند. سی آر ام ابری به پروتکلهای پشتیبانی بسیار قوی مجهز شده است تا خطر از دست رفتن دادهها به حداقل برسد.
در دنیای امروز همه کسبوکارها از شرکتهای بزرگی مثل گوگل، آمازون، مایکروسافت و... گرفته تا استارتاپها و کارآفرینان کوچکتر همگی به دنبال استفاده از فضای ابری برای افزایش سرعت تجارت خود کردهاند.
در دنیای تجارت امروز مشتری در مرکز توجه قرار گرفته و جلب رضایت او از هر چیز دیگری بیشتر اهمیت دارد. در این راستا علاوه بر خرید محصول باکیفیت، ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و صاحبان تجارت باید بر روی این موضوع سرمایهگذاری کنند. سیستمهای CRM سیستمهایی هستند که بخش زیادی از کارهای فنی، اداری و سازمانی را از دست نیروی کار خارج کرده و آنها را بهصورت اتوماتیک انجام میدهند تا همهچیز با سرعت بالاتر و کیفیت بهتر پیش برود. در ادامه تعدادی از مزایای CRM ابری را بیان میکنیم.
بهطورکلی استفاده از این سیستمها به دلیل اتوماتیک سازی کارها زمان زیادی را برای کارکنان شرکت ذخیره میکنند؛ سی آر ام ابری با توجه عدم نیاز به وجود وسایل و ابزارهای تخصصی در محل صرفهجویی بیشتری در زمان و هزینهها خواهد کرد. این سیستمها مقرونبهصرفه هستند. چراکه شما نیازی به اجاره سرورهای CRM یا سیستمهای پیشرفته نداشته و میتوانید با هزینه بسیار کمتر از سرورهای قویتر فضای ابری استفاده کنید. با توجه به این موضوع نیازی به استخدام تماموقت متخصصین IT و بهروزرسانی سیستمها ندارید و تنها لازم است هزینههای اشتراک را بپردازید.
نصب سی آر ام ابری به اندازه ثبتنام در یک سایت سریع و آسان است؛ این سیستم به شما کمک میکند که با طی چند مرحله ساده اطلاعات مشتریان را به پایگاه داده وارد کنید. علاوه بر این آموزشهای روان و جذابی دارد که تیم شما را در سریعترین زمان ممکن با نحوه استفاده از این سرویس آشنا خواهد کرد.
شما میتوانید داشبورد CRM ابری را بر اساس نیازها و ترجیحات تیم خود طراحی کنید. مزیت دیگر آن این است که همه اعضای تیم، صرفنظر از اینکه در کجا هستند، به اطلاعات یکسانی دسترسی دارند و در صورت بهروزرسانی اطلاعات همگی بهسرعت از آن مطلع میشوند.
بعضی از سیستمهای سی آر ام ابری همهجانبه هستند و بعضی دیگر تنها محدود به بازاریابی، فروش یا ارائه خدمات به مشتریان محدود میشود. این سرویسها به شما این امکان را میدهند که بستر مناسب را انتخاب کرده و به آن را با توجه به اهداف شرکت خود تغییر دهید. بهعلاوه شما میتوانید این برنامهها را بهراحتی با سایر برنامههای شخص ثالث ادغام کنید.
برنامههای CRM مبتنی بر ابر بسیار سبک هستند و بهراحتی با نیازهای شرکتهای بزرگ و کوچک جفت میشوند. شما میتوانید با یک برنامه جمعوجور و کوچک شروع کنید و سپس ماژولها را با توجه به نیازهای کسبوکار خود اضافه کرده یا تغییر دهید.
سرورهای ابری CRM بهگونهای ساخته شدهاند که از هرجایی که باشید امکان دسترسی سریع به دادهها را به شما میدهند. در این سیستمها اهمیتی ندارد که چند نفر بهصورت همزمان از نقاط مختلف دنیا قصد دسترسی به اطلاعات را دارند، همهچیز بهسرعت در اختیار همه آنها قرار میگیرد. البته این تنها محدود به مکان نمیشود؛ شما با استفاده از هر وسیله و در هر حالتی میتوانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید. این سیستمها دارای نسخههای وب یا برنامههای اختصاصی برای گوشیهای هوشمند و تبلتها هستند؛ پس برای دستیابی به اطلاعات تنها کافی است که به اینترنت دسترسی داشته باشید.
بسته اصلی CRM شامل برنامههایی برای مدیریت مخاطبین، گردش کار و اتوماسیون بازاریابی و گزارش دهی است؛ اما شما میتوانید خیلی سریع و با پرداخت کمترین هزینه یا حتی بدون نیاز به آن انواع ابزارهای حسابداری، کمپینهای بازاریابی، مدیریت پروژه، حسابهای شبکههای اجتماعی و... را نیز بر روی آنها داشته باشید.
مشتریان یک دارای ارزشمند هستند و حفظ اطلاعات آنها در افزایش درآمد شما تاثیر زیادی خواهد داشت. علاوه بر این همه کارشناسان و اعضای تیم که با مشتریان در ارتباط هستند میتوانند از این اطلاعات برای بهبود ارتباطات خود استفاده کنند. سی آر ام ابری به پروتکلهای پشتیبانی بسیار قوی مجهز شده است تا خطر از دست رفتن دادهها به حداقل برسد.