امروزه، اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با رفتار مشتریان در هر سازمان و کسبوکاری وجود دارد و با توجه به این موضوع که رقابت بسیار زیادی در بازار کاری وجود دارد، اگر کسبوکارها از این اطلاعات به خوبی استفاده نکنند، هرگز نمیتوانند به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنند.
برای طبقه بندی مشتریان به یک استراتژی مناسب نیاز است تا بر اساس ویژگیها هر مشتری در یک گروه مشخص قرار بگیرد. برای ایجاد بهترین نتیجه، بهتر است عملیات بازاریابی و تعامل با مشتریان، به صورت منظم تجزیه و تحلیل شود. بنابراین به سیستمی نیاز است تا دستهبندی مشتریان به درستی انجام شود. نرمافزار CRM با قابلیتهایی که دارد این تقسیمبندی را آسان میکند. این ویژگیها شامل موارد زیر است:
یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده استفاده از نرمافزار سیآرام مورد توجه سازمانها قرار گیرد یکپارچهسازی اطلاعات است. با استفاده از این نرمافزار میتوان تمامی اطلاعات را در دستهبندیهای مناسب قرار داد و به درستی از آنها استفاده نمود.
از جمله مواردی که باعث شده است نرم افزار CRM در تمامی سازمانهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرد استفاده آسان است. بهتر است بدانید فضای کاربری این نرمافزار بسیار کاربرپسند است و کارمندان به راحتی میتوانند از آن استفاده نمایند.
همین امر باعث میشود اطلاعات مرتبط با کاربران به سرعت وارد یک پلتفرم قابل اعتماد شود و پس از آن این اطلاعات در زمینههای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند و به رشد برند کمک میکنند.
یکی دیگر از مواردی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را به یک راهکار قابل اعتماد تبدیل کرده است مدیریت کمپینهای تبلیغاتی است. شما با استفاده از این نرمافزار به سادگی میتوانید فروش را در طول یک کمپین تبلیغاتی تحت نظارت قرار دهید و امکان مقایسه با قبل و بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی داشته باشید. در نتیجه، در پایان میتوانید تصمیمگیری کنید آیا کمپین تبلیغاتی شما موفق بوده است یا خیر و نقاط ضعف و قوت شما چیست. پس از آن میتوانید با رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت به موفقیت کمپینهای تبلیغاتی آینده کمک نمایید.
مسئله دیگری که باعث میشود کسبوکارها به سمت استفاده از نرم افزار crm کشیده شوند گزارشگیری و سنجش استراتژیهای کاری است. هر کسب و کار با توجه به خدماتی که ارائه میدهد مشتریان خود را دستهبندی میکند. به طور مثال ممکن است مشتریان شما به دو دسته مشتریان خرید جزیی و یا عمده تقسیمبندی شوند و یا منطقهای که هر مشتری زندگی میکند عاملی برای دستهبندی مشتریان به شمار رود.
نگران نباشید! مشتریان شما هر چقدر که پیچیده باشند به راحتی و با استفاده از نرم افزار سی ار ام میتوانید اطلاعات آنها را سازماندهی کنید و سپس استراتژیهای کاری خود بسنجید. همچنین، میتوانید در زمان تغییر استراتژیهای کاری به راحتی و با استفاده از نمودارهایی که این نرمافزار در اختیارتان قرار میدهد به این نتیجه برسید که آیا در مسیر صعودی قرار گرفتهاید یا نزولی! سپس بر پایه این اطلاعات میتوانید برای آینده کسبوکار خود برنامهریزی نمایید.
از ویژگیهای دیگر این نرمافزار میتوان به افزایش مشتریان وفادار اشاره کرد. زیرا شما میتوانید باشگاه مشتریان خود را به خوبی مدیریت کنید و سپس با استفاده از اطلاعاتی که بدست میآورید خدمات ویژهای را به مشتریان خاص خود ارائه دهید.
نرم افزار crm این قابلیت را دارد که به راحتی با سیستمهای مختلف حسابداری یکپارچه شود. در نتیجه، تمامی اطلاعاتی که در نرمافزارهای حسابداری ذخیره شدهاند وارد سیستم سیآرام میشوند و از طریق CRM میتوان بسیاری از کارها از جمله صدور فاکتور فروش را پیگیری کرد.
این مسئله باعث میشود دیگر کارمندان مجبور نشوند برای انجام هر یک از اموری خود وارد نرمافزار خاصی شوند و تمامی کارها در فضای سیآرام پیگیری میشود.
شیرپوینت یکی از بهترین نرمافزارهای درون سازمانی است که به جمعآوری و مدیریت اطلاعات بدون ساختار میپردازد و نقش موثری در خودکارسازی فرآیندها با جریان گردش کار دارد. نرم افزار crm نیز از محبوبترین برنامهها برای مدیریت اطلاعات مرتبط با مشتریان است و میتواند به رشد کسبوکارها کمک نماید. مقایسه CRM با SharePoint در دو دسته حوزه کارکرد و پیچیدگی فرآیندها انجام میشود که به صورت زیر هستند:
امروزه، اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با رفتار مشتریان در هر سازمان و کسبوکاری وجود دارد و با توجه به این موضوع که رقابت بسیار زیادی در بازار کاری وجود دارد، اگر کسبوکارها از این اطلاعات به خوبی استفاده نکنند، هرگز نمیتوانند به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنند.
برای طبقه بندی مشتریان به یک استراتژی مناسب نیاز است تا بر اساس ویژگیها هر مشتری در یک گروه مشخص قرار بگیرد. برای ایجاد بهترین نتیجه، بهتر است عملیات بازاریابی و تعامل با مشتریان، به صورت منظم تجزیه و تحلیل شود. بنابراین به سیستمی نیاز است تا دستهبندی مشتریان به درستی انجام شود. نرمافزار CRM با قابلیتهایی که دارد این تقسیمبندی را آسان میکند. این ویژگیها شامل موارد زیر است:
یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده استفاده از نرمافزار سیآرام مورد توجه سازمانها قرار گیرد یکپارچهسازی اطلاعات است. با استفاده از این نرمافزار میتوان تمامی اطلاعات را در دستهبندیهای مناسب قرار داد و به درستی از آنها استفاده نمود.
از جمله مواردی که باعث شده است نرم افزار CRM در تمامی سازمانهای بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرد استفاده آسان است. بهتر است بدانید فضای کاربری این نرمافزار بسیار کاربرپسند است و کارمندان به راحتی میتوانند از آن استفاده نمایند.
همین امر باعث میشود اطلاعات مرتبط با کاربران به سرعت وارد یک پلتفرم قابل اعتماد شود و پس از آن این اطلاعات در زمینههای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند و به رشد برند کمک میکنند.
یکی دیگر از مواردی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را به یک راهکار قابل اعتماد تبدیل کرده است مدیریت کمپینهای تبلیغاتی است. شما با استفاده از این نرمافزار به سادگی میتوانید فروش را در طول یک کمپین تبلیغاتی تحت نظارت قرار دهید و امکان مقایسه با قبل و بعد از اجرای کمپین تبلیغاتی داشته باشید. در نتیجه، در پایان میتوانید تصمیمگیری کنید آیا کمپین تبلیغاتی شما موفق بوده است یا خیر و نقاط ضعف و قوت شما چیست. پس از آن میتوانید با رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت به موفقیت کمپینهای تبلیغاتی آینده کمک نمایید.
مسئله دیگری که باعث میشود کسبوکارها به سمت استفاده از نرم افزار crm کشیده شوند گزارشگیری و سنجش استراتژیهای کاری است. هر کسب و کار با توجه به خدماتی که ارائه میدهد مشتریان خود را دستهبندی میکند. به طور مثال ممکن است مشتریان شما به دو دسته مشتریان خرید جزیی و یا عمده تقسیمبندی شوند و یا منطقهای که هر مشتری زندگی میکند عاملی برای دستهبندی مشتریان به شمار رود.
نگران نباشید! مشتریان شما هر چقدر که پیچیده باشند به راحتی و با استفاده از نرم افزار سی ار ام میتوانید اطلاعات آنها را سازماندهی کنید و سپس استراتژیهای کاری خود بسنجید. همچنین، میتوانید در زمان تغییر استراتژیهای کاری به راحتی و با استفاده از نمودارهایی که این نرمافزار در اختیارتان قرار میدهد به این نتیجه برسید که آیا در مسیر صعودی قرار گرفتهاید یا نزولی! سپس بر پایه این اطلاعات میتوانید برای آینده کسبوکار خود برنامهریزی نمایید.
از ویژگیهای دیگر این نرمافزار میتوان به افزایش مشتریان وفادار اشاره کرد. زیرا شما میتوانید باشگاه مشتریان خود را به خوبی مدیریت کنید و سپس با استفاده از اطلاعاتی که بدست میآورید خدمات ویژهای را به مشتریان خاص خود ارائه دهید.
نرم افزار crm این قابلیت را دارد که به راحتی با سیستمهای مختلف حسابداری یکپارچه شود. در نتیجه، تمامی اطلاعاتی که در نرمافزارهای حسابداری ذخیره شدهاند وارد سیستم سیآرام میشوند و از طریق CRM میتوان بسیاری از کارها از جمله صدور فاکتور فروش را پیگیری کرد.
این مسئله باعث میشود دیگر کارمندان مجبور نشوند برای انجام هر یک از اموری خود وارد نرمافزار خاصی شوند و تمامی کارها در فضای سیآرام پیگیری میشود.
شیرپوینت یکی از بهترین نرمافزارهای درون سازمانی است که به جمعآوری و مدیریت اطلاعات بدون ساختار میپردازد و نقش موثری در خودکارسازی فرآیندها با جریان گردش کار دارد. نرم افزار crm نیز از محبوبترین برنامهها برای مدیریت اطلاعات مرتبط با مشتریان است و میتواند به رشد کسبوکارها کمک نماید. مقایسه CRM با SharePoint در دو دسته حوزه کارکرد و پیچیدگی فرآیندها انجام میشود که به صورت زیر هستند: