دنیای بازاریابی و فروش، امروز، بیش از هر زمان دیگری، وابسته به اینترنت شده است. یکی از فعالیتهای مهم با تأثیرگذاری بالا در فروش آنلاین، وبینار مارکتینگ (Webinar Marketing) یا بازاریابی وبیناری است. وبینار، شکل آنلاینشده سمینار است. این روش نسبتا نوین با توسعه سختافزارها و نرمافزارهای برگزاری جلسات آنلاین، توسعه یافته است و شرکتهای بزرگ و استارتاپهای کوچک، میتوانند از آن بهرهمند شوند.
وبینار در درجه اول، یک روش حرفهای برای نشان دادن تخصص شما در کسبوکارتان است. اولین مزیت این روش، یعنی دسترسی ارزان و سریع و بدون نیاز به جابجایی مکانی به تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه در ذات آن نهفته است. در ادامه، پنج طریق اثرگذاری وبینار مارکتینگ بر فروش را بیان میکنیم.
وبینار، درست مانند سمینار، این فرصت را برای شما فراهم میکند که بتوانید در یک قالب رسمی، برنامهریزیشده و در زمان کافی، تخصص خود را در کسبوکارتان ثابت کنید. بهویژه اگر مخاطبان شما خود افرادی متخصص در صنعتی خاص باشند، این موضوع برایشان اهمیت بیشتری دارد. بهاینترتیب، شهرت و اعتبار شما در میان همکاران، صنعت و بازار هدفتان افزایش مییابد.
هرچه تخصص خود را در طول برگزاری وبینارها بیشتر و با اعتمادبهنفس بهتری نشان دهید، اعتماد مخاطبان به شما بیشتر جلب میشود. وبینار مارکتینگ برخلاف بسیاری از روشهای بازاریابی آنلاین و غیرآنلاین، فرصت بیشتر و بستر تخصصیتری برای تعامل با مخاطبان در اختیار شما قرار میدهد. از این طریق، این روش میتواند سبب شناخت عمیقتر مخاطب از شما شود. شناخت عمیقتر نیز اعتماد بیشتر را به خود به دنبال میآورد.
وبینار، سمینار و بهطورکلی، بسترهای تخصصی، فرصتی عالی برای پرورش روابط عمیقتر با مخاطبان بهخصوص کسبوکارهای دیگر است. در طول وبینار، مخاطب این امکان را دارد که بهطور مستقیم از مدیر یک کسبوکار سوال بپرسد و دغدغههایش را مطرح کند. این روش، فرصتی فراهم میآورد که مخاطبی که قبلا تنها نام برند و لوگوی شما را میشناخته، اکنون با ماهیت، اهداف و پروژههای شما آشنا شود. در پی بنانهادن یک سنگ بنای محکم در روابط تجاری، تماسهای بعدی در سطح فروش نیز محتملتر خواهند بود.
یکی از اهداف اولیه هر نوع روش بازاریابی، ازجمله وبینار مارکتینگ ، افزایش برندآگاهی است. شاید دستیابی به این هدف، سریعا فروش را افزایش ندهد؛ اما زمینهساز فروشهای ادامهدار در آینده و نتایج مثبت بلندمدت است. مخاطبان وبینارهای برندهای بزرگ در دنیا گاه تا دهها هزار نفر نیز افزایش مییابند. بنابراین، نمایش لوگو، نام برند، شعار تبلیغاتی و دیگر عناصر برندینگ روی صفحهنمایش در طول برگزاری وبینار قطعا آگاهی از برند سازمان شما را در میان بازار هدفتان افزایش میدهد.
اگر با مباحث بازاریابی و تبلیغات آنلاین آشنا باشید؛ حتما میدانید که سرنخ یا لید (Lead) چیست. این عنصر مهم، درواقع، نقطه شروع فروش نهایی کسبوکار شما برای یک کالا یا خدمات خاص است. سرنخ، مخاطبی است که با جایی از محتوای ارائهشده در بازاریابی جذب کسبوکار شما شده و با احتمال بیشتری به صفحات فروشتان جذب خواهد شد.
با ارائه محتوای مناسب و مفید در وبینار خود میتوانید سرنخهای باکیفیتتر و آسانتری نسبت به دیگر روشها ایجاد کنید؛ چراکه مخاطب، خود بخشی از راه تبدیلشدن به مشتری را با شرکت در وبینار شما پیموده است. بخش پرسش و پاسخ در وبینار، یک فرصت خوب برای تحقق این منظور است.
دنیای بازاریابی و فروش، امروز، بیش از هر زمان دیگری، وابسته به اینترنت شده است. یکی از فعالیتهای مهم با تأثیرگذاری بالا در فروش آنلاین، وبینار مارکتینگ (Webinar Marketing) یا بازاریابی وبیناری است. وبینار، شکل آنلاینشده سمینار است. این روش نسبتا نوین با توسعه سختافزارها و نرمافزارهای برگزاری جلسات آنلاین، توسعه یافته است و شرکتهای بزرگ و استارتاپهای کوچک، میتوانند از آن بهرهمند شوند.
وبینار در درجه اول، یک روش حرفهای برای نشان دادن تخصص شما در کسبوکارتان است. اولین مزیت این روش، یعنی دسترسی ارزان و سریع و بدون نیاز به جابجایی مکانی به تعداد زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه در ذات آن نهفته است. در ادامه، پنج طریق اثرگذاری وبینار مارکتینگ بر فروش را بیان میکنیم.
وبینار، درست مانند سمینار، این فرصت را برای شما فراهم میکند که بتوانید در یک قالب رسمی، برنامهریزیشده و در زمان کافی، تخصص خود را در کسبوکارتان ثابت کنید. بهویژه اگر مخاطبان شما خود افرادی متخصص در صنعتی خاص باشند، این موضوع برایشان اهمیت بیشتری دارد. بهاینترتیب، شهرت و اعتبار شما در میان همکاران، صنعت و بازار هدفتان افزایش مییابد.
هرچه تخصص خود را در طول برگزاری وبینارها بیشتر و با اعتمادبهنفس بهتری نشان دهید، اعتماد مخاطبان به شما بیشتر جلب میشود. وبینار مارکتینگ برخلاف بسیاری از روشهای بازاریابی آنلاین و غیرآنلاین، فرصت بیشتر و بستر تخصصیتری برای تعامل با مخاطبان در اختیار شما قرار میدهد. از این طریق، این روش میتواند سبب شناخت عمیقتر مخاطب از شما شود. شناخت عمیقتر نیز اعتماد بیشتر را به خود به دنبال میآورد.
وبینار، سمینار و بهطورکلی، بسترهای تخصصی، فرصتی عالی برای پرورش روابط عمیقتر با مخاطبان بهخصوص کسبوکارهای دیگر است. در طول وبینار، مخاطب این امکان را دارد که بهطور مستقیم از مدیر یک کسبوکار سوال بپرسد و دغدغههایش را مطرح کند. این روش، فرصتی فراهم میآورد که مخاطبی که قبلا تنها نام برند و لوگوی شما را میشناخته، اکنون با ماهیت، اهداف و پروژههای شما آشنا شود. در پی بنانهادن یک سنگ بنای محکم در روابط تجاری، تماسهای بعدی در سطح فروش نیز محتملتر خواهند بود.
یکی از اهداف اولیه هر نوع روش بازاریابی، ازجمله وبینار مارکتینگ ، افزایش برندآگاهی است. شاید دستیابی به این هدف، سریعا فروش را افزایش ندهد؛ اما زمینهساز فروشهای ادامهدار در آینده و نتایج مثبت بلندمدت است. مخاطبان وبینارهای برندهای بزرگ در دنیا گاه تا دهها هزار نفر نیز افزایش مییابند. بنابراین، نمایش لوگو، نام برند، شعار تبلیغاتی و دیگر عناصر برندینگ روی صفحهنمایش در طول برگزاری وبینار قطعا آگاهی از برند سازمان شما را در میان بازار هدفتان افزایش میدهد.
اگر با مباحث بازاریابی و تبلیغات آنلاین آشنا باشید؛ حتما میدانید که سرنخ یا لید (Lead) چیست. این عنصر مهم، درواقع، نقطه شروع فروش نهایی کسبوکار شما برای یک کالا یا خدمات خاص است. سرنخ، مخاطبی است که با جایی از محتوای ارائهشده در بازاریابی جذب کسبوکار شما شده و با احتمال بیشتری به صفحات فروشتان جذب خواهد شد.
با ارائه محتوای مناسب و مفید در وبینار خود میتوانید سرنخهای باکیفیتتر و آسانتری نسبت به دیگر روشها ایجاد کنید؛ چراکه مخاطب، خود بخشی از راه تبدیلشدن به مشتری را با شرکت در وبینار شما پیموده است. بخش پرسش و پاسخ در وبینار، یک فرصت خوب برای تحقق این منظور است.