یک شرکت بسیار بزرگ و جهانی در زمینه استفاده از CRM ، دلایلی را برای استفاده از این نرم افزار بیان کرده است.
1–می توانیم انتظارات و رفتار های مشتریان را بهتر بفهمیم . .2 – ایجاد توانایی اندازه گیری ارزش مشتریان و درک آن ها در شرکت . 3 – در حفظ مشتری و به دست آوردن آن به شرکت کمک می کند .4 – ایجاد امکان ارتباط و تعامل با مشتریان در خارج از کشور .
از آن جهت که حفظ مشتریان کنونی بسیار بهتر از یافتن مشتری جدید است و به لحاظ قانونی 20درصد از سود شرکت متعلق به 20درصد از مشتریان می باشد CRM دارای اهمیت بسیاری است . استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری برای شرکت ها به خودی خود یک فضای رقابتی ایجاد می کند ، زیرا براس مشتریان مهم مانند آنها که خریدار تجهیزات و قطعات کامپیوتری ویا تجهیزات رباتیک و کارخانه جات هستند ، فروش آغاز یک رابطه با آن هاست . آن دسته از فروشندگانی که ازراه و روش های ابرقراری ارتباط با مشتریان اطلاع کافی دارند قطعا در آینده درصد فروش بیشتری با این مشتریان خواهند داشت . و شزکتی که اطلاعات بیشتری در باره ی مشتریان و انتطارات آن ها بداند ، در بازار رقابتی نقش موثر تری خواهد داشت .
دلایل اهمیت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان
1 – زمینه ی ایجاد فهرست ، تقسیم بندی و تشکیل بانک اطلاعاتی از مشتریان ، محتمل و محتمل نامناسب ، مشکوک ، مشتری دائمی ، بار اول ، مجدد ، شرکا و مدافعان
2 – امکان ایجاد ارتباط با مشتریان بالفعل و بالقوه از طریق فکس ، نامه ، پست الکترونیکی ، و یا پیام کوتاه
3 - تعریف انواع مختلف ارتباط با توجه به مخاطبین و درجه اهمیت آن ها و نتیجه گیری طبق میزان سود آوری شرکت
4- امکان ارائه ی نتیجه ی دلخواه در مورد تعامل با مشتری
5- اجازه ی هشدار به فروشنده
6- پیگیری ، ثبت ، و یاد آوری تماس ها و جلسات ماهانه ، هفتگی و یا روزانه با مشتریان
8 – ساخت مستند از ارتباط کارشناسان فروش با مشتریان
9 –ارائه ی هدایای تبلیغاتی به مشتریان و کنترل کردن روند ارسال آن ها برای مشتری
10- ایجاد و نصب باکس هایی برای پیشنهادات و انتقادات و شکایات مشتریان
11- امکان ارتباط دائم و بی وقفه با کاربران برای مشتریان
12 – ارائه ی گزارشهای مدیریتی طبق میزان اختیار و مسئولیت هر مدیر.
|