در چند سال اخیر بسیاری از کسب و کارها وارد دنیای مجازی شده و فروش خود را از طریق بسترهای اینترنتی انجام می دهد. یکی از بسترهایی که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت، نرم افزار اینستاگرام می باشد. اینستاگرام محیط مناسبی برای مغرفی محصولات و خدمات می باشد اما عدم مدیریت فروش در اینستاگرام همواره یکی از معضلات صاحبان کسب و کارها بوده است.
در ابتدا به توضیح کلی و مزایای CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام می پردازیم و سپس کاربردهای CRM را برای مدیریت فروش اینستاگرام شرح خواهیم داد. نرم فزار CRM یک نرم افزار جامع مدیریتی می باشد که تمامی سازمان ها و فروشگاه ها می توانند از آن بهره مند شوند. نرم افزار CRM که اصطلاحا با نام مدیریت ارتباط با مشتری هم شناخته می شود، تمامی قابلیت های مورد نیاز یک مدیر کسب و کار را دارا می باشد. بنابراین استفاده از نرم افزار CRM برای تمامی مدیران چه کسب و کارهای بزرگ و گسترده و چه کسب و کارهای کوچک، مفید واقع می شود.
هرجا فروش محصول و یا خدماتی باشد، باید مدیریت مشتریان به درستی انجام شود. چرا که در غیر این صورت نارضایتی مشتریان به دنبال آن اتفاق می افتد و فروش کاهش پیدا می کند. فروش در اینستاگرام نیز از همین رویه پیروی می کند. یعنی باید بتواند فالورهای پیج را مدیریت کرد تا بتوان بیشترین میزان فروش را تجربه کرد. نرم افزار CRM علاوه بر مدیریت سازمان و فروشگاه ها، به مدیریت پیج های اینستاگرام نیز کمک زیادی می کند. در ادامه به کاربردهای CRM رکاما برای مدیریت فروش در اینستاگرام می پردازیم.
یکی از اصلی ترین کاربردهای نرم افزار CRM برای مدیریت اینستاگرام، ثبت اطلاعات مشتریان پیج اینستاگرام می باشد. اگر از مشتریان قدیمی شماره دریافت شده باشد، به راحتی می توان شماره ها در CRM رکاما ثبت کرد. بدین منظور می توان تمامی شماره ها در نرم افزار اکسل قرار داد و به یکباره آن ها را به CRM رکاما منتقل کرد. آموزش انتقال شماره های اینستاگرام از اکسل به CRM به طور کامل داده خواهد شد.
در صورتی که مدیران پیج ها قصد دارند اطلاعات تماس سایر فالورهای اینستاگرام را بدست آورند، می توانند از روش هایی مثل گذاشتن مسابقه و دریافت شماره ها اقدام نمایند. راه های مختلف دیگری نیز برای دریافت شماره ها وجود دارد که با استفاده از هرکدام از آن ها می توان اطلاعات تماس مشتریان را به راحتی بدست آورد و در CRM برای مدیریت اینستاگرام ثبت کرد. بنابراین پس از این در هر زمان که نیاز باشد می توان به راحتی از اطلاعات مشتریان استفاده کرد و میزان فروش محصولات و خدمات را افزایش داد.
یکی از اصلی ترین روش های افزایش فروش، تبلیغات هدفمند می باشد. منظور از تبلیغات هدفمند، تبلیغ برای افرادی می باشد که به محصول و یا خدمات ما احتیاج دارند. بنابراین باید اطلاعات برقراری ارتباط با این افراد را پیدا کرده و تبلیغات را انجام داد. با استقاده از روشی که در بخش قبل بیان شد، می توان به راحتی تبلیغات هدفمند انجام داد. چرا که فالورهای پیج به محصولات و یا خدمات موجود تمایل نشان داده اند که در اینستاگرام پیج را فالو کرده اند. بنابراین به راحتی می توان یک لیست کامل برای تبلیغات هدفمند بدست آورد.
با داشتن اطلاعات مشتریان اعم از ایمیل و یا شماره تماس می توان پیام های تبلیغاتی را برای آن ها ارسال کرد. هر زمان که محصول و یا خدمت جدیدی اضافه می شود می توان آن را با کمک نرم افزار CRM به فالورهای اینستاگرام معرفی کرد. چرا که با کمک CRM رکاما می توان به راحتی به صورت گروهی برای مشتریان پیام ارسال کرد. بنابراین بدین صورت می توان فروش در اینستاگرام را با کمک CRM رکاما افزایش داد.
از دیگر قابلیت های CRM برای مدیریت مشتریان اینستاگرام می توان به دسته بندی مشتریان اشاره کرد. با دسته بندی مشتریان در CRM می توان تبلغیات هدفمندتری نیز انجام داد. چرا که می توان مشتریان اینستاگرام را در دسته بندی های دلخواه گروه بندی کرد. به طور مثال می توان مشتریان را بر اساس محصولی که خریده اند و یا به آن تمایل نشان داده اند دسته بندی کرد. سپس با گذاشتن تخفیف بر روی هر محصول می توان به صورت گروهی برای دسته بندی مورد نظر پیام ارسال کرد.
دسته بندی مشتریان در CRM برای اینستاگرام مزایای دیگری هم نیز دارد که اطلاع رسانی تنها یکی از این مزیت ها بود. در خصوص اطلاع رسانی به مشتریان با CRM رکاما کلیک کنید و اطلاعات و آموزش های بیشتری را در رابطه کسب نمایید. لازم به ذکر است که رنگ بندی برای دسته بندی مشتریان نیز امکان پذیر است که در هنگام مشاهده ی مخاطبین و یا تماس با آن ها می توان رنگ مشتری را مشاهده کرد و طبق آن با مشتری رفتار کرد.
یکی دیگر از کاربردهای CRM رکاما برای مدیریت فروش در اینستاگرام، مدیریت محصولات می باشد. در نرم افزار CRM رکاما امکان ثبت محصولات به همراه جزئیات دقیق مثل شماره سریال، قیمت، موجودی، رنگ و سایر جزئیات وجود دارد. بنابراین هرگاه محصولی فروخته شود می توان از موجودی CRM کم کرد. با این کار می توان میزان فروش محصولات را در بازه های زمانی مختلف بررسی کرد. چرا که یکی دیگر از مزایای CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام امکان گزارش گیری از محصولات و میزان فروش آن ها می باشد. در این خصوص می توانید مقاله ی گزارش گیری با CRM را مطالعه نمایید.
با اطلاع از میزان موجودی محصولات در هر لحظه، می توان برنامه ریزی های لازم را برای تهیه ی محصولات انجام داد. در این صورت مشتری با احتمال کمتری با عدم موجودیت کالا در اینستاگرام مواجه خواهد شد. همچنین با برنامه ریزی صحیح برای تامین کالا به کمک CRM، هزینه های نگهداری نیز کاهش پیدا می کند.
در چند سال اخیر بسیاری از کسب و کارها وارد دنیای مجازی شده و فروش خود را از طریق بسترهای اینترنتی انجام می دهد. یکی از بسترهایی که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت، نرم افزار اینستاگرام می باشد. اینستاگرام محیط مناسبی برای مغرفی محصولات و خدمات می باشد اما عدم مدیریت فروش در اینستاگرام همواره یکی از معضلات صاحبان کسب و کارها بوده است.
در ابتدا به توضیح کلی و مزایای CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام می پردازیم و سپس کاربردهای CRM را برای مدیریت فروش اینستاگرام شرح خواهیم داد. نرم فزار CRM یک نرم افزار جامع مدیریتی می باشد که تمامی سازمان ها و فروشگاه ها می توانند از آن بهره مند شوند. نرم افزار CRM که اصطلاحا با نام مدیریت ارتباط با مشتری هم شناخته می شود، تمامی قابلیت های مورد نیاز یک مدیر کسب و کار را دارا می باشد. بنابراین استفاده از نرم افزار CRM برای تمامی مدیران چه کسب و کارهای بزرگ و گسترده و چه کسب و کارهای کوچک، مفید واقع می شود.
هرجا فروش محصول و یا خدماتی باشد، باید مدیریت مشتریان به درستی انجام شود. چرا که در غیر این صورت نارضایتی مشتریان به دنبال آن اتفاق می افتد و فروش کاهش پیدا می کند. فروش در اینستاگرام نیز از همین رویه پیروی می کند. یعنی باید بتواند فالورهای پیج را مدیریت کرد تا بتوان بیشترین میزان فروش را تجربه کرد. نرم افزار CRM علاوه بر مدیریت سازمان و فروشگاه ها، به مدیریت پیج های اینستاگرام نیز کمک زیادی می کند. در ادامه به کاربردهای CRM رکاما برای مدیریت فروش در اینستاگرام می پردازیم.
یکی از اصلی ترین کاربردهای نرم افزار CRM برای مدیریت اینستاگرام، ثبت اطلاعات مشتریان پیج اینستاگرام می باشد. اگر از مشتریان قدیمی شماره دریافت شده باشد، به راحتی می توان شماره ها در CRM رکاما ثبت کرد. بدین منظور می توان تمامی شماره ها در نرم افزار اکسل قرار داد و به یکباره آن ها را به CRM رکاما منتقل کرد. آموزش انتقال شماره های اینستاگرام از اکسل به CRM به طور کامل داده خواهد شد.
در صورتی که مدیران پیج ها قصد دارند اطلاعات تماس سایر فالورهای اینستاگرام را بدست آورند، می توانند از روش هایی مثل گذاشتن مسابقه و دریافت شماره ها اقدام نمایند. راه های مختلف دیگری نیز برای دریافت شماره ها وجود دارد که با استفاده از هرکدام از آن ها می توان اطلاعات تماس مشتریان را به راحتی بدست آورد و در CRM برای مدیریت اینستاگرام ثبت کرد. بنابراین پس از این در هر زمان که نیاز باشد می توان به راحتی از اطلاعات مشتریان استفاده کرد و میزان فروش محصولات و خدمات را افزایش داد.
یکی از اصلی ترین روش های افزایش فروش، تبلیغات هدفمند می باشد. منظور از تبلیغات هدفمند، تبلیغ برای افرادی می باشد که به محصول و یا خدمات ما احتیاج دارند. بنابراین باید اطلاعات برقراری ارتباط با این افراد را پیدا کرده و تبلیغات را انجام داد. با استقاده از روشی که در بخش قبل بیان شد، می توان به راحتی تبلیغات هدفمند انجام داد. چرا که فالورهای پیج به محصولات و یا خدمات موجود تمایل نشان داده اند که در اینستاگرام پیج را فالو کرده اند. بنابراین به راحتی می توان یک لیست کامل برای تبلیغات هدفمند بدست آورد.
با داشتن اطلاعات مشتریان اعم از ایمیل و یا شماره تماس می توان پیام های تبلیغاتی را برای آن ها ارسال کرد. هر زمان که محصول و یا خدمت جدیدی اضافه می شود می توان آن را با کمک نرم افزار CRM به فالورهای اینستاگرام معرفی کرد. چرا که با کمک CRM رکاما می توان به راحتی به صورت گروهی برای مشتریان پیام ارسال کرد. بنابراین بدین صورت می توان فروش در اینستاگرام را با کمک CRM رکاما افزایش داد.
از دیگر قابلیت های CRM برای مدیریت مشتریان اینستاگرام می توان به دسته بندی مشتریان اشاره کرد. با دسته بندی مشتریان در CRM می توان تبلغیات هدفمندتری نیز انجام داد. چرا که می توان مشتریان اینستاگرام را در دسته بندی های دلخواه گروه بندی کرد. به طور مثال می توان مشتریان را بر اساس محصولی که خریده اند و یا به آن تمایل نشان داده اند دسته بندی کرد. سپس با گذاشتن تخفیف بر روی هر محصول می توان به صورت گروهی برای دسته بندی مورد نظر پیام ارسال کرد.
دسته بندی مشتریان در CRM برای اینستاگرام مزایای دیگری هم نیز دارد که اطلاع رسانی تنها یکی از این مزیت ها بود. در خصوص اطلاع رسانی به مشتریان با CRM رکاما کلیک کنید و اطلاعات و آموزش های بیشتری را در رابطه کسب نمایید. لازم به ذکر است که رنگ بندی برای دسته بندی مشتریان نیز امکان پذیر است که در هنگام مشاهده ی مخاطبین و یا تماس با آن ها می توان رنگ مشتری را مشاهده کرد و طبق آن با مشتری رفتار کرد.
یکی دیگر از کاربردهای CRM رکاما برای مدیریت فروش در اینستاگرام، مدیریت محصولات می باشد. در نرم افزار CRM رکاما امکان ثبت محصولات به همراه جزئیات دقیق مثل شماره سریال، قیمت، موجودی، رنگ و سایر جزئیات وجود دارد. بنابراین هرگاه محصولی فروخته شود می توان از موجودی CRM کم کرد. با این کار می توان میزان فروش محصولات را در بازه های زمانی مختلف بررسی کرد. چرا که یکی دیگر از مزایای CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام امکان گزارش گیری از محصولات و میزان فروش آن ها می باشد. در این خصوص می توانید مقاله ی گزارش گیری با CRM را مطالعه نمایید.
با اطلاع از میزان موجودی محصولات در هر لحظه، می توان برنامه ریزی های لازم را برای تهیه ی محصولات انجام داد. در این صورت مشتری با احتمال کمتری با عدم موجودیت کالا در اینستاگرام مواجه خواهد شد. همچنین با برنامه ریزی صحیح برای تامین کالا به کمک CRM، هزینه های نگهداری نیز کاهش پیدا می کند.