سامانه CRM به یک بستری گویند که سازمان ها را در جهت رشد روز افزون یاری می کند. سامانه ی CRM و یا همان سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری به بهبود روابط بین سازمان و مشتریان کمک زیادی می کند. علاوه بر این سامانه ی سی آر ام روابط دیگری مثل روابط بین سازمان و همکاران، تامین کنندگان، کارمندان و به طور کلی هر فرد و یا سازمان دیگری که با آن در ارتباط باشد را بهبود می بخشد.
سامانه ی CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری یک سامانه ی جامع و کاربردی برای نهاد هایی می باشد که با افراد زیادی در ارتباط هستند. افراد زیادی مثل مشتریان، کارفرمایان، همکاران، کارمندان، مدیران بخش ها، تامین کنندگان و بازاریابان. سامانه ی سی آر ام تمامی این افراد را مدیریت می کند. CRM این کار را با جمع آوری اطلاعات و داده های مشتریان انجام می دهد. بنابراین یکی از ویژگی های مهم سامانه سی آر ام جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات می باشد. حجم گسترده ی اطلاعات در نرم افزار CRM منجر به پیچیدگی مدیریت نخواهد شد. بلکه از آنجایی که سامانه مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات به صورت دسته بندی ذخیره می کند، مدیریت افراد نیز کار آسان تری خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی انواع CRM را مطالعه نمایید.
به طور کلی مدیریت سازمان و یا فروشگاه و یا هر نهاد دیگری با سامانه CRM کار سختی نخواهد بود. در ادامه به قابلیت ها و ویژگی های این سامانه خواهیم پرداخت. ویژگی هایی که باعث می شود مدیران، کارمندان، مشتریان و سایر افراد درگیر با سازمان احساس رضایت کنند. همچنین CRM هر مدیری را از سایر سامانه های مدیریتی بی نیاز خواهد کرد. چرا که سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری تمامی قابلیت های مدیریتی را در خود جای داده است. در نتیجه سازمان با سرعت بیشتری به رشد و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. جهت اطلاع از قیمت بسته های سامانه CRM به بخش خرید CRM مراجعه نمایید.
قابلیت های سامانه CRM یا همان سامانه مدیریت ارتباط با مشتری بسیار گسترده می باشد. قابلیت های سامانه CRM شامل تمامی امور مربوط به سازمان ها و فروشگاه ها می شود. اما در این مقاله قصد داریم به مهم ترین قابلیت های سامانه CRM بپردازیم. قابلیت هایی که هرکدام داری ویژگی های جزئی تری می باشند. برای دریافت اطلاعات کامل از این سامانه پیش نهاد می شود با کارشناسان تماس حاصل فرمایید. چرا که کارشناسان با علم به روز سی آر ام و سامانه مدیریت ارتباط با مشتری بهترین راهنمایی را به شما خواهند کرد. در ادامه به قابلیت های سامانه ی سی ار ام می پردازیم.
مهم ترین عامل پیشرفت هر شرکت مشتریان آن است. اگر در یک فروشگاه و یا شرکت بتوان مشتریان را به درستی مدیریت کرد، در نتیجه می توان به بالاترین سود دست پیدا کرد. اما مدیریت مشتریان همواره یکی از دغدغه های مدیران بوده است. چرا که در هر فروشگاه و شرکتی مشتریان زیادی وجود دارد. هر کدام از این مشتریان دارای نیازی خاص و سلیقه و اخلاق به خصوصی می باشند. بنابراین مدیریت آن ها بدون تجربه و بدون استفاده از ابزاری مثل سامانه ی CRM امکان پذیر نخواهد بود.
اصلی ترین و مهم ترین قابلیت سامانه ی سی آر ام مدیریت مشتریان است. چرا که این سامانه تمامی اطلاعات مشتریان را در خود ثبت می کند. از نام و نام خانوادگی افراد گرفته تا جزئی ترین اطلاعات مثل روحیات افراد. همگی این اطلاعات در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهد شد. بنابراین با داشتن اطلاعات مشتریان می توان به راحتی به مدیریت مشتریان پرداخت. مدیریت در زمینه ی نیاز مشتریان، رسیدگی به شکایات، مدیریت رفتار مشتری، نظر سنجی و سایر اموری که مربوط به مشتریان باشد. همگی این ها به سامانه ی سی آر ام قابل مدیریت هستند.
یکی دیگر از قابلیت های سامانه CRM در سازمان ها و شرکت ها مدیریت کارمندان می باشد. این سامانه به داشتن امکاناتی مثل ایجاد تیکت و یا وظیفه، انتقال وظایف، ورود و خروج کارمندان، گزارش نویسی در سامانه، تنظیم تاریخ وظایف، مرخصی ها و همچنین حقوق کارمندان مدیریت کاملی را در خصوص کارمندان انجام می دهد. این امکانات برای سازمان های کوچک و بزرگ قابل استفاده می باشد. فرقی نمی کند که داخل یک سازمان چه تعداد کارمند مشغول به کار هستند. در هر صورت با سامانه ی سی آر ام می توان به راحتی کارمندان را مدیریت کرد.
مشاهده ی شرح وظایف انجام شده و گزارشات کارمندان کمک زیادی به بررسی عملکرد آن ها می کند. بنابراین یکی دیگر از مزایای مدیریت کارمندان با سامانه CRM نظارت بر کارکنان و ارزیابی آن ها می باشد. با این امکانات می توان به نقاط ضعف کارمندان پی برده و آن ها را رفع کرد. کارمندان شرکت نیز با استفاده از چنین سامانه ای قطعا احساس رضایت خواهند کرد. چرا که تمامی امور و وظایف خود را با یک سامانه ی جامع و کاربردی انجام خواهند داد. همچنین نظم، دقت و سرعت انجام وظایف در سازمان افزایش پیدا می کند.
یکی از ویژگی های برتر سامانه ی CRM بالا بردن اثر بخشی بازاریابی می باشد. این سامانه تمامی ابزار ها را برای انجام بهترین بازاریابی در اختیار سازمان ها قرار می دهد. بنابراین بازاریابان شرکت و یا فروشگاه تمامی اقدامات مربوط به بازاریابی را از قدم اول تا قدم آخر را می توانند با سامانه CRM انجام دهند. وجود قیف بازاریابی در سامانه ی سی آر ام نیز کمک زیادی به انجام فرآیند بازاریابی خواهد کرد. همچنین دسته بندی مشتریان در سامانه یکی دیگر از امکاناتی می باشد که بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند.
بازاریابان تمامی فعالیت های خود را در سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهند کرد. بنابراین مدیر بازاریابی در هر زمان که نیاز باشد می توان امور بازاریابی را بررسی و مدیریت کند. در این صورت می توان به مشکلات فرآیند های بازاریابی نیز پی برد. بنابراین با استفاده از سامانه ی بازاریابی CRM می توان بهترین نتیجه و بیشترین تعداد مشتریان را بدست آورد.
همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، سامانه ی مدیریت CRM دارای قابلیت های گسترده ای می باشد. در این مقاله نیز به ۳ تا از مهم ترین قابلیت های این سامانه پرداختیم. اما این سه قابلیت درصد کوچکی از قابلیت های سامانه ی سی آر ام می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی خدمات CRM را نیز مطالعه نمایید. همچنین برای دریافت راهنمایی می توانید با مشاورین تماس حاصل فرمایید.
بهره مندی از قابلیت های بیان شده با سامانه ی CRM امری آسان خواهد بود. علاوه بر این سامانه ی سی آر ام مزیت دیگری که دارد این است که تمامی قابلیت های مورد نیاز را به صورت جامع و یکجا باهم دارد. بنابراین تمامی اطلاعات به صورت یکپارچه و منسجم جمع آوری خواهد شد. این مزیت به نظم دهی به امور شرکت ها و فروشگاه ها کمک چشمگیری خواهد کرد. به طور کلی استفاده از خدمات سامانه منجر به افزایش رضایت مشتریان، کارمندان و سایر افرادی که با سازمان در ارتباط هستند خواهد شد. بنابراین با افزایش رضایت افراد رشد سازمان نیز افزایش می یابد. در نتیجه سهم بیشتری از بازار می توان از آن خود نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟ را نیز مطالعه نمایید.
سامانه CRM به یک بستری گویند که سازمان ها را در جهت رشد روز افزون یاری می کند. سامانه ی CRM و یا همان سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری به بهبود روابط بین سازمان و مشتریان کمک زیادی می کند. علاوه بر این سامانه ی سی آر ام روابط دیگری مثل روابط بین سازمان و همکاران، تامین کنندگان، کارمندان و به طور کلی هر فرد و یا سازمان دیگری که با آن در ارتباط باشد را بهبود می بخشد.
سامانه ی CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری یک سامانه ی جامع و کاربردی برای نهاد هایی می باشد که با افراد زیادی در ارتباط هستند. افراد زیادی مثل مشتریان، کارفرمایان، همکاران، کارمندان، مدیران بخش ها، تامین کنندگان و بازاریابان. سامانه ی سی آر ام تمامی این افراد را مدیریت می کند. CRM این کار را با جمع آوری اطلاعات و داده های مشتریان انجام می دهد. بنابراین یکی از ویژگی های مهم سامانه سی آر ام جمع آوری و ذخیره ی اطلاعات می باشد. حجم گسترده ی اطلاعات در نرم افزار CRM منجر به پیچیدگی مدیریت نخواهد شد. بلکه از آنجایی که سامانه مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات به صورت دسته بندی ذخیره می کند، مدیریت افراد نیز کار آسان تری خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی انواع CRM را مطالعه نمایید.
به طور کلی مدیریت سازمان و یا فروشگاه و یا هر نهاد دیگری با سامانه CRM کار سختی نخواهد بود. در ادامه به قابلیت ها و ویژگی های این سامانه خواهیم پرداخت. ویژگی هایی که باعث می شود مدیران، کارمندان، مشتریان و سایر افراد درگیر با سازمان احساس رضایت کنند. همچنین CRM هر مدیری را از سایر سامانه های مدیریتی بی نیاز خواهد کرد. چرا که سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری تمامی قابلیت های مدیریتی را در خود جای داده است. در نتیجه سازمان با سرعت بیشتری به رشد و پیشرفت خود ادامه خواهد داد. جهت اطلاع از قیمت بسته های سامانه CRM به بخش خرید CRM مراجعه نمایید.
قابلیت های سامانه CRM یا همان سامانه مدیریت ارتباط با مشتری بسیار گسترده می باشد. قابلیت های سامانه CRM شامل تمامی امور مربوط به سازمان ها و فروشگاه ها می شود. اما در این مقاله قصد داریم به مهم ترین قابلیت های سامانه CRM بپردازیم. قابلیت هایی که هرکدام داری ویژگی های جزئی تری می باشند. برای دریافت اطلاعات کامل از این سامانه پیش نهاد می شود با کارشناسان تماس حاصل فرمایید. چرا که کارشناسان با علم به روز سی آر ام و سامانه مدیریت ارتباط با مشتری بهترین راهنمایی را به شما خواهند کرد. در ادامه به قابلیت های سامانه ی سی ار ام می پردازیم.
مهم ترین عامل پیشرفت هر شرکت مشتریان آن است. اگر در یک فروشگاه و یا شرکت بتوان مشتریان را به درستی مدیریت کرد، در نتیجه می توان به بالاترین سود دست پیدا کرد. اما مدیریت مشتریان همواره یکی از دغدغه های مدیران بوده است. چرا که در هر فروشگاه و شرکتی مشتریان زیادی وجود دارد. هر کدام از این مشتریان دارای نیازی خاص و سلیقه و اخلاق به خصوصی می باشند. بنابراین مدیریت آن ها بدون تجربه و بدون استفاده از ابزاری مثل سامانه ی CRM امکان پذیر نخواهد بود.
اصلی ترین و مهم ترین قابلیت سامانه ی سی آر ام مدیریت مشتریان است. چرا که این سامانه تمامی اطلاعات مشتریان را در خود ثبت می کند. از نام و نام خانوادگی افراد گرفته تا جزئی ترین اطلاعات مثل روحیات افراد. همگی این اطلاعات در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهد شد. بنابراین با داشتن اطلاعات مشتریان می توان به راحتی به مدیریت مشتریان پرداخت. مدیریت در زمینه ی نیاز مشتریان، رسیدگی به شکایات، مدیریت رفتار مشتری، نظر سنجی و سایر اموری که مربوط به مشتریان باشد. همگی این ها به سامانه ی سی آر ام قابل مدیریت هستند.
یکی دیگر از قابلیت های سامانه CRM در سازمان ها و شرکت ها مدیریت کارمندان می باشد. این سامانه به داشتن امکاناتی مثل ایجاد تیکت و یا وظیفه، انتقال وظایف، ورود و خروج کارمندان، گزارش نویسی در سامانه، تنظیم تاریخ وظایف، مرخصی ها و همچنین حقوق کارمندان مدیریت کاملی را در خصوص کارمندان انجام می دهد. این امکانات برای سازمان های کوچک و بزرگ قابل استفاده می باشد. فرقی نمی کند که داخل یک سازمان چه تعداد کارمند مشغول به کار هستند. در هر صورت با سامانه ی سی آر ام می توان به راحتی کارمندان را مدیریت کرد.
مشاهده ی شرح وظایف انجام شده و گزارشات کارمندان کمک زیادی به بررسی عملکرد آن ها می کند. بنابراین یکی دیگر از مزایای مدیریت کارمندان با سامانه CRM نظارت بر کارکنان و ارزیابی آن ها می باشد. با این امکانات می توان به نقاط ضعف کارمندان پی برده و آن ها را رفع کرد. کارمندان شرکت نیز با استفاده از چنین سامانه ای قطعا احساس رضایت خواهند کرد. چرا که تمامی امور و وظایف خود را با یک سامانه ی جامع و کاربردی انجام خواهند داد. همچنین نظم، دقت و سرعت انجام وظایف در سازمان افزایش پیدا می کند.
یکی از ویژگی های برتر سامانه ی CRM بالا بردن اثر بخشی بازاریابی می باشد. این سامانه تمامی ابزار ها را برای انجام بهترین بازاریابی در اختیار سازمان ها قرار می دهد. بنابراین بازاریابان شرکت و یا فروشگاه تمامی اقدامات مربوط به بازاریابی را از قدم اول تا قدم آخر را می توانند با سامانه CRM انجام دهند. وجود قیف بازاریابی در سامانه ی سی آر ام نیز کمک زیادی به انجام فرآیند بازاریابی خواهد کرد. همچنین دسته بندی مشتریان در سامانه یکی دیگر از امکاناتی می باشد که بازاریابان می توانند از آن استفاده کنند.
بازاریابان تمامی فعالیت های خود را در سامانه ی مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهند کرد. بنابراین مدیر بازاریابی در هر زمان که نیاز باشد می توان امور بازاریابی را بررسی و مدیریت کند. در این صورت می توان به مشکلات فرآیند های بازاریابی نیز پی برد. بنابراین با استفاده از سامانه ی بازاریابی CRM می توان بهترین نتیجه و بیشترین تعداد مشتریان را بدست آورد.
همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، سامانه ی مدیریت CRM دارای قابلیت های گسترده ای می باشد. در این مقاله نیز به ۳ تا از مهم ترین قابلیت های این سامانه پرداختیم. اما این سه قابلیت درصد کوچکی از قابلیت های سامانه ی سی آر ام می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی خدمات CRM را نیز مطالعه نمایید. همچنین برای دریافت راهنمایی می توانید با مشاورین تماس حاصل فرمایید.
بهره مندی از قابلیت های بیان شده با سامانه ی CRM امری آسان خواهد بود. علاوه بر این سامانه ی سی آر ام مزیت دیگری که دارد این است که تمامی قابلیت های مورد نیاز را به صورت جامع و یکجا باهم دارد. بنابراین تمامی اطلاعات به صورت یکپارچه و منسجم جمع آوری خواهد شد. این مزیت به نظم دهی به امور شرکت ها و فروشگاه ها کمک چشمگیری خواهد کرد. به طور کلی استفاده از خدمات سامانه منجر به افزایش رضایت مشتریان، کارمندان و سایر افرادی که با سازمان در ارتباط هستند خواهد شد. بنابراین با افزایش رضایت افراد رشد سازمان نیز افزایش می یابد. در نتیجه سهم بیشتری از بازار می توان از آن خود نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟ را نیز مطالعه نمایید.