خرید نرم افزار CRM پروسه دشوار و بسیار مهمی است که باید هنگام انتخاب بهترین گزینه فاکتورهای بسیار مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه ممکن بیشترین استفاده را از آن ببرید. در این مطلب به 10 نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که فرایند انتخاب را برای شما بسیار ساده خواهد کرد.
همانطور که می دانید نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری جدید و قبلی و مدیریت روابط با آنهاست که بسیاری از استراتژی های بازاریابی مختلف را هم می توان از طریق این نرم افزار به شکل خودکار و برنامه ریزی شده پیاده سازی کرد و از این رو به کسب و کارهای مختلف کمک زیادی کرده و طرفداران بیشماری هم دارد.
10 نکته طلایی برای انتخاب نرم افزار CRM
قبلا در مورد نرم افزار CRM و مقایسه شرکت های برتر داخلی مقالاتی نوشتیم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این مقالات مراجعه کنید اما در این مطلب قصد داریم به بررسی فاکتور، معیارها و نکات بسیار مهمی بپردازیم که هنگام انتخاب این نرم افزارها باید در نظر بگیرید
نرم افزار مدیریت روابط با مشتری را باید با آگاهی کامل نسبت به نیازهای کسب و کار خود خریداری کنید. و هیچ موقع فکر نکنید، بهترین و کامل ترین نوع، مناسبترین نوع برای شماست. باید ببینید که چه کارکردهایی از آن انتظار دارید و به همان میزان نیز به دنبال نرم افزار مناسب بگردید.
شرکت های خدمات دهنده چنین نرم افزارهایی، ویژگی های مختلفی عرضه می کنند اما مطمئن باشید که ویژگی های زیر حتما باشند:
یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام بررسی نرم افزارهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) مدنظر قرار داد. میزان سازگاری و ادغام شدن آن با سایر برنامه هاست مثلا حتما چک کنید که این نرم افزار با نرم افزارهای حسابداری قابلیت لینک شدن داشته باشد، به وب سایت شما متصل شود، به پلتفرم های تجاری و مالی برای ثبت تراکنش ها متصل گردد و همچنین قابلیت لینک شدن به کمپین ها و استراتژی های مختلف بازاریابی هم داشته باشد.
هیچ موقع نرم افزار CRM انتخابی خود فورا خریداری نکنید. بلکه نرم افزاری را انتخاب کنید که نسخه دمو هم داشته باشد تا پس از تست کردن ویژگی های مختلف، رابط کاربری، سرعت و غیره از عملکرد خوب آن مطلع شوید و چنانچه چنین قابلیتی ندارد درخواست کنید چنین حالتی را فعال کنند تا به شکل آنلاین با نرم افزار کار کنند و شما سؤالات خود را بپرسید.
هنگام انتخاب نرم افزار CRM به شرکت سازنده هم نگاه کنید. و ترجیحا از شرکتی خریداری کنید که در زمینه حیطه کاری شما، سابقه فعالیت و همکاری داشته باشد چون در این صورت با نیازهای کسب و کار شما به خوبی آشناست و نرم افزار را نیز برای پاسخگویی به چنین نیازهایی شخصی سازی کرده اند.
نرم افزار CRM باید قابلیت آپگرید داشته باشد و این بستگی به شرکت ارائه کننده دارد که چقدر مشتری مداری آن معروف است و تا چه حد در زمینه رفع مشکلات برنامه و ارائه آپگرید و رفع باگ، فعالیت دارد. قطعا شرکت هایی که نرم افزارهای خود را چندان پشتیبانی نمی کنند گزینه مناسبی نیستند.
باید بخشی در داخل نرم افزار وجود داشته باشد که به راحتی بتوانید مشکلات خود را در ساعات اداری و غیر اداری با تیم پشتیبانی در میان بگذارید و از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد.
اکثر شرکت ها قابلیت های مختلف نرم افزار را رایگان در اختیار نمی گذارند و شما برای باز کردن قابلیت های بیشتر باید پول بیشتری در قالب خرید پلن حرفه ای یا ویژه هزینه کنید. به دنبال برنامه های CRM بگردید که اکثر قابلیت های آن که بسیار مورد نیاز شماست رایگان باشد و مجبور نباشید هزینه زیادی متحمل شوید.
این موضوع مخصوصا برای برنامه های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) که بر بستر فضای ابری هستند بسیار اهمیت دارد چون همانطور که شما اطلاعات مشتریان را ذخیره می کنید، امنیت اطلاعاتی که ذخیره کرده اید نیز باید تأمین شود و این مورد برای کسب و کارهای تجاری و فروشگاهی اهمیت بسیار بیشتری دارد.
قطعا قیمت نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که توجه به آن بسیار ضروری است تا فقط برحسب نیاز خود نرم افزار CRM مناسب را انتخاب کنید و نه صرفا اینکه به دنبال گرانترین آن باشید. برخی از شرکت های داخلی هستند که همان امکانات مورد نیاز شما را با قیمت پایینتری ارائه می کنند.
خرید نرم افزار CRM پروسه دشوار و بسیار مهمی است که باید هنگام انتخاب بهترین گزینه فاکتورهای بسیار مهمی را در نظر داشته باشید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه ممکن بیشترین استفاده را از آن ببرید. در این مطلب به 10 نکته طلایی اشاره خواهیم کرد که فرایند انتخاب را برای شما بسیار ساده خواهد کرد.
همانطور که می دانید نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری جدید و قبلی و مدیریت روابط با آنهاست که بسیاری از استراتژی های بازاریابی مختلف را هم می توان از طریق این نرم افزار به شکل خودکار و برنامه ریزی شده پیاده سازی کرد و از این رو به کسب و کارهای مختلف کمک زیادی کرده و طرفداران بیشماری هم دارد.
10 نکته طلایی برای انتخاب نرم افزار CRM
قبلا در مورد نرم افزار CRM و مقایسه شرکت های برتر داخلی مقالاتی نوشتیم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این مقالات مراجعه کنید اما در این مطلب قصد داریم به بررسی فاکتور، معیارها و نکات بسیار مهمی بپردازیم که هنگام انتخاب این نرم افزارها باید در نظر بگیرید
نرم افزار مدیریت روابط با مشتری را باید با آگاهی کامل نسبت به نیازهای کسب و کار خود خریداری کنید. و هیچ موقع فکر نکنید، بهترین و کامل ترین نوع، مناسبترین نوع برای شماست. باید ببینید که چه کارکردهایی از آن انتظار دارید و به همان میزان نیز به دنبال نرم افزار مناسب بگردید.
شرکت های خدمات دهنده چنین نرم افزارهایی، ویژگی های مختلفی عرضه می کنند اما مطمئن باشید که ویژگی های زیر حتما باشند:
یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام بررسی نرم افزارهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) مدنظر قرار داد. میزان سازگاری و ادغام شدن آن با سایر برنامه هاست مثلا حتما چک کنید که این نرم افزار با نرم افزارهای حسابداری قابلیت لینک شدن داشته باشد، به وب سایت شما متصل شود، به پلتفرم های تجاری و مالی برای ثبت تراکنش ها متصل گردد و همچنین قابلیت لینک شدن به کمپین ها و استراتژی های مختلف بازاریابی هم داشته باشد.
هیچ موقع نرم افزار CRM انتخابی خود فورا خریداری نکنید. بلکه نرم افزاری را انتخاب کنید که نسخه دمو هم داشته باشد تا پس از تست کردن ویژگی های مختلف، رابط کاربری، سرعت و غیره از عملکرد خوب آن مطلع شوید و چنانچه چنین قابلیتی ندارد درخواست کنید چنین حالتی را فعال کنند تا به شکل آنلاین با نرم افزار کار کنند و شما سؤالات خود را بپرسید.
هنگام انتخاب نرم افزار CRM به شرکت سازنده هم نگاه کنید. و ترجیحا از شرکتی خریداری کنید که در زمینه حیطه کاری شما، سابقه فعالیت و همکاری داشته باشد چون در این صورت با نیازهای کسب و کار شما به خوبی آشناست و نرم افزار را نیز برای پاسخگویی به چنین نیازهایی شخصی سازی کرده اند.
نرم افزار CRM باید قابلیت آپگرید داشته باشد و این بستگی به شرکت ارائه کننده دارد که چقدر مشتری مداری آن معروف است و تا چه حد در زمینه رفع مشکلات برنامه و ارائه آپگرید و رفع باگ، فعالیت دارد. قطعا شرکت هایی که نرم افزارهای خود را چندان پشتیبانی نمی کنند گزینه مناسبی نیستند.
باید بخشی در داخل نرم افزار وجود داشته باشد که به راحتی بتوانید مشکلات خود را در ساعات اداری و غیر اداری با تیم پشتیبانی در میان بگذارید و از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد.
اکثر شرکت ها قابلیت های مختلف نرم افزار را رایگان در اختیار نمی گذارند و شما برای باز کردن قابلیت های بیشتر باید پول بیشتری در قالب خرید پلن حرفه ای یا ویژه هزینه کنید. به دنبال برنامه های CRM بگردید که اکثر قابلیت های آن که بسیار مورد نیاز شماست رایگان باشد و مجبور نباشید هزینه زیادی متحمل شوید.
این موضوع مخصوصا برای برنامه های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) که بر بستر فضای ابری هستند بسیار اهمیت دارد چون همانطور که شما اطلاعات مشتریان را ذخیره می کنید، امنیت اطلاعاتی که ذخیره کرده اید نیز باید تأمین شود و این مورد برای کسب و کارهای تجاری و فروشگاهی اهمیت بسیار بیشتری دارد.
قطعا قیمت نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که توجه به آن بسیار ضروری است تا فقط برحسب نیاز خود نرم افزار CRM مناسب را انتخاب کنید و نه صرفا اینکه به دنبال گرانترین آن باشید. برخی از شرکت های داخلی هستند که همان امکانات مورد نیاز شما را با قیمت پایینتری ارائه می کنند.