ادامه ۷ گام عملی برای اثر بخش تر نمودن بازاریابی تلفنی
۴ – شناخت افراد و روابط در شرکتها
دانستن اینکه در سازمان چه کسی به چه کسی گزارش میدهد و چه کسی قدرت خرید دارد اطلاعات مهمی هستند که میتوانند به بازاریابهای تلفنی کمک کند. این اطلاعات را میتوانید در نرم افزار سی آر ام خود ذخیره نمایید.
آیتم های عملی:
– اجازه دهید تا بازاریابها افرادی که اختیار خرید ندارند را کنار بزنند و مستقیما به سراغ فردی بروند که در چارت سازمانی تصمیم گیرنده است.
– به آن ها اجازه دهید تا افراد با نفوذ و تصمیم گیرندگان را شناسایی کنند تا بتوانند تلاشهای خود را جهت فروش در چند جهت تنظیم نمایند.
۵ – اهداف ایده آل تان برای بازاریابی تلفنی را بشناسید
شما باید شرکت ایده آل و خریدار ایده آل تان را در درون آن شرکت بشناسید، بی فایده است که بازاریابهای شما وقت خود را برای شرکتها و مشتریان آتی نامناسب به هدر دهند.
آیتم های عملی:
– ابتدا، شرکتها و مشتریان احتمالی ایده آل تان را شناسایی کنید.
– بازاریابها را متمرکز بر اهدافشان نگه دارید.
– پیشنهادات و پیامهای خود را بر مبنای شرکت، صنعت، نقاط ضعف و غیره تنظیم کنید.

۶ – شخصیت هایتان را بشناسید
شخصیت خریدار بازتابی از ویژگیهایی است که بر مبنای الگوهای خاص و تحقیقات علمی شناسایی شده است.
آیتم های عملی:
– پرسونا ایجاد کنید تا بازاریابها بتوانند چیزی در مورد افرادی که با آنها صحبت می کنند بدانند.
– از اطلاعات کمیتی مشتری فراتر رفته و به نیازهای خریداران، نحوه ی خرید آنها و اهدافشان تمرکز کنید.
– با خریدار از طریق پرسونا و در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید تا بازاریابها بتوانند مکالمه را هدایت کرده، شبکه روابط ایجاد کنند و در نهایت بفروشند.
۷ – بین بازاریابی داخلی و بیرونی تعادل ایجاد کنید
حتی وقتی مشتری احتمالی در نتیجه ی بازاریابی داخلی آمادگی خود را برای خرید اعلام میکند، معمولا حدود ۶۰ درصد از مسیر چرخهی خرید را طی کرده است، و این شما را در موقعیتی رقابتی قرار می دهد.
آیتم های عملی:
– بیش از اندازه بر بازاریابی داخلی اتکا نکنید زیرا احتمال دارد کسب و کارهای جدید را تنها به این دلیل که به افراد آنها دسترسی نداشته اید تا برای متقاعد سازیشان به خرید پیشنهادات وسوسه آمیزی ارائه دهید، از دست بدهید.
– تعادلی بین بازاریابی داخلی و بیرونی ایجاد کنید تا فرصتهای بیشتری ایجاد کنید و مشتریهای احتمالی بیشتری به دست آورید.