با توجه به اهمیت و نقش بازاریابی تلفنی برای شرکتهای تصمیم گرفتیم با انتشار سلسه مطالبی در این خصوص با هدف انتقال بهترین تجربیات به کسب و کارهای کمک کنیم تا بازاریابی تلفنی را با اثربخشی بیشتری انجام دهند. از شما دعوت میکنیم تا با مطالعه این بلاگها با ما همراه شوید.
دانستن اینکه در سازمان چه کسی به چه کسی گزارش میدهد و چه کسی قدرت خرید دارد اطلاعات مهمی هستند که میتوانند به بازاریابهای تلفنی کمک کند. این اطلاعات را میتوانید در نرم افزار سی آر ام خود ذخیره نمایید.
آیتم های عملی:
– اجازه دهید تا بازاریابها افرادی که اختیار خرید ندارند را کنار بزنند و مستقیما به سراغ فردی بروند که در چارت سازمانی تصمیم گیرنده است.
– به آن ها اجازه دهید تا افراد با نفوذ و تصمیم گیرندگان را شناسایی کنند تا بتوانند تلاشهای خود را جهت فروش در چند جهت تنظیم نمایند.
شما باید شرکت ایده آل و خریدار ایده آل تان را در درون آن شرکت بشناسید، بی فایده است که بازاریابهای شما وقت خود را برای شرکتها و مشتریان آتی نامناسب به هدر دهند.
آیتم های عملی:
– ابتدا، شرکتها و مشتریان احتمالی ایده آل تان را شناسایی کنید.
– بازاریابها را متمرکز بر اهدافشان نگه دارید.
– پیشنهادات و پیامهای خود را بر مبنای شرکت، صنعت، نقاط ضعف و غیره تنظیم کنید.
شخصیت خریدار بازتابی از ویژگیهایی است که بر مبنای الگوهای خاص و تحقیقات علمی شناسایی شده است.
آیتم های عملی:
– پرسونا ایجاد کنید تا بازاریابها بتوانند چیزی در مورد افرادی که با آنها صحبت می کنند بدانند.
– از اطلاعات کمیتی مشتری فراتر رفته و به نیازهای خریداران، نحوه ی خرید آنها و اهدافشان تمرکز کنید.
– با خریدار از طریق پرسونا و در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید تا بازاریابها بتوانند مکالمه را هدایت کرده، شبکه روابط ایجاد کنند و در نهایت بفروشند.
حتی وقتی مشتری احتمالی در نتیجه ی بازاریابی داخلی آمادگی خود را برای خرید اعلام میکند، معمولا حدود ۶۰ درصد از مسیر چرخهی خرید را طی کرده است، و این شما را در موقعیتی رقابتی قرار می دهد.
آیتم های عملی:
– بیش از اندازه بر بازاریابی داخلی اتکا نکنید زیرا احتمال دارد کسب و کارهای جدید را تنها به این دلیل که به افراد آنها دسترسی نداشته اید تا برای متقاعد سازیشان به خرید پیشنهادات وسوسه آمیزی ارائه دهید، از دست بدهید.
– تعادلی بین بازاریابی داخلی و بیرونی ایجاد کنید تا فرصتهای بیشتری ایجاد کنید و مشتریهای احتمالی بیشتری به دست آورید.
با توجه به اهمیت و نقش بازاریابی تلفنی برای شرکتهای تصمیم گرفتیم با انتشار سلسه مطالبی در این خصوص با هدف انتقال بهترین تجربیات به کسب و کارهای کمک کنیم تا بازاریابی تلفنی را با اثربخشی بیشتری انجام دهند. از شما دعوت میکنیم تا با مطالعه این بلاگها با ما همراه شوید.
دانستن اینکه در سازمان چه کسی به چه کسی گزارش میدهد و چه کسی قدرت خرید دارد اطلاعات مهمی هستند که میتوانند به بازاریابهای تلفنی کمک کند. این اطلاعات را میتوانید در نرم افزار سی آر ام خود ذخیره نمایید.
آیتم های عملی:
– اجازه دهید تا بازاریابها افرادی که اختیار خرید ندارند را کنار بزنند و مستقیما به سراغ فردی بروند که در چارت سازمانی تصمیم گیرنده است.
– به آن ها اجازه دهید تا افراد با نفوذ و تصمیم گیرندگان را شناسایی کنند تا بتوانند تلاشهای خود را جهت فروش در چند جهت تنظیم نمایند.
شما باید شرکت ایده آل و خریدار ایده آل تان را در درون آن شرکت بشناسید، بی فایده است که بازاریابهای شما وقت خود را برای شرکتها و مشتریان آتی نامناسب به هدر دهند.
آیتم های عملی:
– ابتدا، شرکتها و مشتریان احتمالی ایده آل تان را شناسایی کنید.
– بازاریابها را متمرکز بر اهدافشان نگه دارید.
– پیشنهادات و پیامهای خود را بر مبنای شرکت، صنعت، نقاط ضعف و غیره تنظیم کنید.
شخصیت خریدار بازتابی از ویژگیهایی است که بر مبنای الگوهای خاص و تحقیقات علمی شناسایی شده است.
آیتم های عملی:
– پرسونا ایجاد کنید تا بازاریابها بتوانند چیزی در مورد افرادی که با آنها صحبت می کنند بدانند.
– از اطلاعات کمیتی مشتری فراتر رفته و به نیازهای خریداران، نحوه ی خرید آنها و اهدافشان تمرکز کنید.
– با خریدار از طریق پرسونا و در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید تا بازاریابها بتوانند مکالمه را هدایت کرده، شبکه روابط ایجاد کنند و در نهایت بفروشند.
حتی وقتی مشتری احتمالی در نتیجه ی بازاریابی داخلی آمادگی خود را برای خرید اعلام میکند، معمولا حدود ۶۰ درصد از مسیر چرخهی خرید را طی کرده است، و این شما را در موقعیتی رقابتی قرار می دهد.
آیتم های عملی:
– بیش از اندازه بر بازاریابی داخلی اتکا نکنید زیرا احتمال دارد کسب و کارهای جدید را تنها به این دلیل که به افراد آنها دسترسی نداشته اید تا برای متقاعد سازیشان به خرید پیشنهادات وسوسه آمیزی ارائه دهید، از دست بدهید.
– تعادلی بین بازاریابی داخلی و بیرونی ایجاد کنید تا فرصتهای بیشتری ایجاد کنید و مشتریهای احتمالی بیشتری به دست آورید.