CRM یک ابزار با کاربرد زیاد برای مدیران می باشد. از آنجایی که کارخانه ها نیز دارای بخشهای مختلف مدیریتی هستند، بنابراین CRM در کارخانه جات بسیار کاربردی می باشد. چرا که CRM در تمامی بخش های مدیریتی کارخانه قابل استفاده می باشد. اما ممکن است بسیاری از افراد در خصوص مزایای CRM در کارخانه جات اطلاعات لازم را نداشته باشند.
برای درک بهتر کاربردهای CRM در کارخانه، در ابتدا به اهمیت مدیریت کارخانه ها و استفاده از CRM خواهیم پرداخت. پس از آن به کاربردهای مهم سی آر ام برای مدیران کارخانه می پردازیم. هر کارخانه از چندین بخش مختلف اعم از بخش تولید، بخش حسابداری، کنترل موجودی و انبار، کنترل کیفیت و سایر بخش ها تشکیل شده است. هرکدام از این بخش ها در کارخانه دارای مدیریتی جداگانه می باشد که باید بر اقدامات انجام شده نظارت کنند و مشکلات را بررسی و رفع نمایند. تمامی این مدیران نیز باید مدیریت شوند. بنابراین دقت در پایین ترین سطح مدیریت باید وجود داشته باشد تا مدیریت در سطوح بالا نیز به درستی انجام شود.
وجود نیروهای زیاد و مختلف در کارخانه یکی دیگر از دلایل استفاده از CRM در کارخانه جات می باشد. چرا که بررسی اقدامات کارکنان در تعداد بالا کار آسانی نخواهد بود و مدیران سطوح بالاتر باید بتوانند گزارشات تهیه شده را به راحتی دریافت کنند و بر اساس آن ها تصمیم گیری های اساسی را انجام دهند. بنابراین وجود یک نرم افزار جامع مدیریتی برای هر کارخانه ای واجب می باشد. البته می توان از ابزارهای مدیریتی مختلفی در کارخانه استفاده کرد ولی هرچه تعداد نرم افزارها کمتر ولی جامع تر باشد، دقت در ثبت اطلاعات و مدیریت بیشتر خواهد شد.
CRM یک نرم افزار جامع مدیریتی است که در هر حوزه و کسب و کاری مورد استفاده قرار بگیرد، تمامی نیازهای مدیران را برای مدیریت مجموعه خود برطرف می کند. بنابراین مدیران کارخانه می توانند با کمک این نرم افزار تمامی کارهای مدیریتی خود را مدیریت کنند و بررسی های خود را با آسانی انجام دهند. چرا که CRM (سی آر ام) اطلاعات را نیز به صورت جامع جمع آوری می کند. نرم افزار CRM در کارخانه ها داارای کاربرد های مختلفی است که مهم ترین آن ها را شرح خواهیم داد.
یکی از مهم ترین اطلاعات در هر کارخانه ای اسناد مربوط به گزارشات می باشد. چرا که گزارشات تاثیر زیادی در نحوه ی تصمیم گیری و پیشبرد اهداف دارد. بنابراین گزارشات باید به صورت دقیق و همراه با جزئیات ثبت و نگه داری شود. همچنین گزارشات باید به گونه ای باشند که در هر زمان نیاز بود، مدیر کارخانه بتواند به آن ها دسترسی داشته باشد و از آن ها استفاده کند. یکی از کاربردهای CRM در کارخانه جات، ثبت دقیق این گزارشات توسط مسئول مربوطه و دسته بندی آن ها برای مدیران سطح بالاتر می باشد.
مدیران کارخانه می توانند با بررسی گزارشات مشکلات موجود در کارخانه را پیدا کرده و در جهت رفع آن ها دستورات لازم را برای رفع آن ها صادر کند. هرچه میزان دقت گزارشات بیشتر باشد، مشکلات موجود در کارخانه سریع تر رفع خواهد شد که این اتفاق با سی آر ام قابل انجام است. یکی دیگر از مزیت های CRM در کارخانه ها در خصوص ثبت گزارشات، امنیت آن می باشد. امنیت CRM به گونه ای است که دسترسی هر فردی در کارخانه قابل تنظیم می باشد.
یکی دیگر از الزامات وجود CRM برای کارخانه ها، ثبت اطلاعات افراد می باشد. مدیران کارخانه ها و یا کارمندان آن روزانه با افراد زیادی سر و کار دارند. بنابراین لازم است تا با افراد از طریق راه های مختلفی ارتباط برقرار کنند. از جمله این راه ها می توان به تماس تلفنی، ارسال پیامک، ایمیل و یا فکس می باشد. اما برقراری ارتباط افراد مشغول در کارخانه ممکن است با چالش هایی مواجه شود. در نتیجه لازم است تا ابزاری باشد که چالش های موجود در برقراری ارتباط را رفع نماید.
در نرم افزار CRM (سی آر ام) می توان تمامی اطلاعات افراد را ثبت کرد و در هر زمان که نیاز باشد از آن ها استفاده کرد. یکی از این اطلاعات افراد، اطلاعات تماس می باشد. بنابراین در هر زمانی می توان با انتخاب یک مخاطب در CRM اطلاعات آن را مشاهده کرد و با یک کلیک با آن ارتباط برقرار کرد.
یکی دیگر از کاربردهای CRM در کارخانه ها، استفاده از سیستم حسابداری پیشرفته می باشد. چرا که همان طوری که در ابتدای مقاله هم بیان شد، CRM یک نرم افزار جامع می باشد که تمامی نیازهای مدیران را برطرف می کند. بنابراین سیستم حسابداری پیشرفته نیز با CRM قابل انجام می باشد. با استفاده از سیستم حسابداری سی آر ام کارخانه ها، می توان تمامی امور مربوط به به حسابداری کارخانه را انجام داد و آن ها را بررسی و مدیریت کرد.
به طور مثال می توان با استفاده از حسابداری CRM مدیریت حقوق کارکنان را انجام داد. همچنین مدیریت خرید محصولات اولیه و یا فروش محصولات کارخانه با این سیستم قابل انجام است. دقت بالای این نرم افزار باعث کاهش اشتباهات در امور مالی خواهد شد.
CRM یک ابزار با کاربرد زیاد برای مدیران می باشد. از آنجایی که کارخانه ها نیز دارای بخشهای مختلف مدیریتی هستند، بنابراین CRM در کارخانه جات بسیار کاربردی می باشد. چرا که CRM در تمامی بخش های مدیریتی کارخانه قابل استفاده می باشد. اما ممکن است بسیاری از افراد در خصوص مزایای CRM در کارخانه جات اطلاعات لازم را نداشته باشند.
برای درک بهتر کاربردهای CRM در کارخانه، در ابتدا به اهمیت مدیریت کارخانه ها و استفاده از CRM خواهیم پرداخت. پس از آن به کاربردهای مهم سی آر ام برای مدیران کارخانه می پردازیم. هر کارخانه از چندین بخش مختلف اعم از بخش تولید، بخش حسابداری، کنترل موجودی و انبار، کنترل کیفیت و سایر بخش ها تشکیل شده است. هرکدام از این بخش ها در کارخانه دارای مدیریتی جداگانه می باشد که باید بر اقدامات انجام شده نظارت کنند و مشکلات را بررسی و رفع نمایند. تمامی این مدیران نیز باید مدیریت شوند. بنابراین دقت در پایین ترین سطح مدیریت باید وجود داشته باشد تا مدیریت در سطوح بالا نیز به درستی انجام شود.
وجود نیروهای زیاد و مختلف در کارخانه یکی دیگر از دلایل استفاده از CRM در کارخانه جات می باشد. چرا که بررسی اقدامات کارکنان در تعداد بالا کار آسانی نخواهد بود و مدیران سطوح بالاتر باید بتوانند گزارشات تهیه شده را به راحتی دریافت کنند و بر اساس آن ها تصمیم گیری های اساسی را انجام دهند. بنابراین وجود یک نرم افزار جامع مدیریتی برای هر کارخانه ای واجب می باشد. البته می توان از ابزارهای مدیریتی مختلفی در کارخانه استفاده کرد ولی هرچه تعداد نرم افزارها کمتر ولی جامع تر باشد، دقت در ثبت اطلاعات و مدیریت بیشتر خواهد شد.
CRM یک نرم افزار جامع مدیریتی است که در هر حوزه و کسب و کاری مورد استفاده قرار بگیرد، تمامی نیازهای مدیران را برای مدیریت مجموعه خود برطرف می کند. بنابراین مدیران کارخانه می توانند با کمک این نرم افزار تمامی کارهای مدیریتی خود را مدیریت کنند و بررسی های خود را با آسانی انجام دهند. چرا که CRM (سی آر ام) اطلاعات را نیز به صورت جامع جمع آوری می کند. نرم افزار CRM در کارخانه ها داارای کاربرد های مختلفی است که مهم ترین آن ها را شرح خواهیم داد.
یکی از مهم ترین اطلاعات در هر کارخانه ای اسناد مربوط به گزارشات می باشد. چرا که گزارشات تاثیر زیادی در نحوه ی تصمیم گیری و پیشبرد اهداف دارد. بنابراین گزارشات باید به صورت دقیق و همراه با جزئیات ثبت و نگه داری شود. همچنین گزارشات باید به گونه ای باشند که در هر زمان نیاز بود، مدیر کارخانه بتواند به آن ها دسترسی داشته باشد و از آن ها استفاده کند. یکی از کاربردهای CRM در کارخانه جات، ثبت دقیق این گزارشات توسط مسئول مربوطه و دسته بندی آن ها برای مدیران سطح بالاتر می باشد.
مدیران کارخانه می توانند با بررسی گزارشات مشکلات موجود در کارخانه را پیدا کرده و در جهت رفع آن ها دستورات لازم را برای رفع آن ها صادر کند. هرچه میزان دقت گزارشات بیشتر باشد، مشکلات موجود در کارخانه سریع تر رفع خواهد شد که این اتفاق با سی آر ام قابل انجام است. یکی دیگر از مزیت های CRM در کارخانه ها در خصوص ثبت گزارشات، امنیت آن می باشد. امنیت CRM به گونه ای است که دسترسی هر فردی در کارخانه قابل تنظیم می باشد.
یکی دیگر از الزامات وجود CRM برای کارخانه ها، ثبت اطلاعات افراد می باشد. مدیران کارخانه ها و یا کارمندان آن روزانه با افراد زیادی سر و کار دارند. بنابراین لازم است تا با افراد از طریق راه های مختلفی ارتباط برقرار کنند. از جمله این راه ها می توان به تماس تلفنی، ارسال پیامک، ایمیل و یا فکس می باشد. اما برقراری ارتباط افراد مشغول در کارخانه ممکن است با چالش هایی مواجه شود. در نتیجه لازم است تا ابزاری باشد که چالش های موجود در برقراری ارتباط را رفع نماید.
در نرم افزار CRM (سی آر ام) می توان تمامی اطلاعات افراد را ثبت کرد و در هر زمان که نیاز باشد از آن ها استفاده کرد. یکی از این اطلاعات افراد، اطلاعات تماس می باشد. بنابراین در هر زمانی می توان با انتخاب یک مخاطب در CRM اطلاعات آن را مشاهده کرد و با یک کلیک با آن ارتباط برقرار کرد.
یکی دیگر از کاربردهای CRM در کارخانه ها، استفاده از سیستم حسابداری پیشرفته می باشد. چرا که همان طوری که در ابتدای مقاله هم بیان شد، CRM یک نرم افزار جامع می باشد که تمامی نیازهای مدیران را برطرف می کند. بنابراین سیستم حسابداری پیشرفته نیز با CRM قابل انجام می باشد. با استفاده از سیستم حسابداری سی آر ام کارخانه ها، می توان تمامی امور مربوط به به حسابداری کارخانه را انجام داد و آن ها را بررسی و مدیریت کرد.
به طور مثال می توان با استفاده از حسابداری CRM مدیریت حقوق کارکنان را انجام داد. همچنین مدیریت خرید محصولات اولیه و یا فروش محصولات کارخانه با این سیستم قابل انجام است. دقت بالای این نرم افزار باعث کاهش اشتباهات در امور مالی خواهد شد.